Xbox One poběží i bez Kinectu
Můžeme se jen dohadovat, kolik z vyvrácených spekulací podobného charakteru souvisí s konkurenčním bojem proti Sony a kolik s tím, že šlo skutečně jen o spekulace. Po událostech posledních týdnů se však Xbox One jeví jako vcelku sympatický produkt a to i přes všechny snahy Sony uvrhnout jej do pozice drahé a restrikcemi přeplácané novinky.
Poté, co vyšlo najevo, že součástí (vyšší) ceny Xboxu One bude i nový Kinect, dále že konzole nebude vyžadovat připojení k internetu a hry bude možné bazarově prodávat, potvrzuje Marc Whitten z Microsoftu další příjemnou zprávu a to, že konzole bude fungovat i bez připojení Kinectu. Mno… byť původní vlnu zvěstí o nutnosti připojeného Kinectu nevnímali uživatelé úplně pozitivně, je třeba říct, že ohlášená změna je spíš marketingová záležitost než cokoli jiného.
Snímač je totiž součástí každého balení, takže nutnost připojení by pro hráče neznamenala skryté výdaje, jak se původně obávali. Šmírovací teorie také částečně vzala za své - uživatelé si už dávno uvědomili, že zapojení konektoru nijak nebrání v zakrytí kamery vyšívanou dečkou po babičce a stejně tak, že málokterý majitel Xboxu 360 Kinect odpojuje, byť tu možnost má.
V rámci marketingového boje tak Microsoft přišel s trumfem, který sice bude vnímán pozitivně, ale na reálné situaci nic nemění. Pokud hra Kinect vyžaduje, připojený být musí a pokud ne, stejně nikdo nebude tahat konzoli zpod televize, aby kabel na chvíli odpojil.
Situace však s sebou může přinést i negativní důsledky - pokud bode Xbox One schopný běhat i bez Kinectu, otevírá to Microsoftu možnost vydat např. o $100 levnější model, v jehož balení nebude pohybový snímač zahrnut. Tím by ale došlo k rozkladu doposud stabilního hardwarového ekosystému, kdy vývojáři mohli s Kinectem počítat jakožto s něčím, čím jsou vybavené všechny prodané Xboxy a připravovat hry a aplikace na míru této konfiguraci.