Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Po přidání 10 % grafického výkonu zvýší Microsoft Xboxu o 10 % i ten procesorový

Xbox One se dočká dalšího výkonnostního upgradu v rámci možností stávající hardwarové výbavy. Tentokrát se však nebude týkat grafické, ale procesorové části.

Xbox One bývá ve srovnání s PlayStation 4 často uváděn jako hardwarově slabší. To však není úplně pravda, spíš jde o přehnané zjednodušení, které předpokládá, že výkon konzole je pouze odrazem počtu stream-procesorů. Těch má Xbox One skutečně méně - naopak je vybaven vyšší propustností paměťového systému (kombinace ESRAM plus DDR3), má výkonnější ROP (přímo napojené na ESRAM) a jeho procesor - ač je prakticky totožný s tím v Playstation 4 - běží na vyšších taktech. Že nejde jen o teorii potvrdil nedávno vydaný a do jisté míry kontroverzní titul Assassin's Creed: Unity.

V polovině loňského roku, kdy došlo k ohlášení prodeje Xboxu bez Kinectu, přišel Microsoft s nápadem věnovat grafický výkon, který byl využíván k analýze pohybu pro Kinect, přímo pro vykreslování her. Šlo zhruba o 10% navýšení, jehož využití záviselo na rozhodnutí vývojáře dané hry. Podrobněji (včetně vyvrácení několika tehdejších fám), jsme se tomuto tématu věnovali ve článku:

Nyní je tu obdobná situace, ale po stránce procesorového výkonu. Xbox One je vybavený osmi procesorovými jádry, z čehož bylo doposud 6 dostupných pro engine hry (vývojářům) a 2 pro účely operačního systému a potřeby Kinectu. Nové SDK umožňuje vývojářům přistupovat i k sedmému jádru a to za předpokladu, že hra nevyžaduje hlasové ovládání přes Kinect.

Přesto je část (20 %) výkonu tohoto jádra vyhrazena pro hlasové ovládání operačního systému. Je také třeba mít na paměti, že zahájení hlasového ovládání operačního systému (rozumějte: zvolání slovního příkazu) způsobí dočasný nárůst vytížení tohoto jádra až na 50 %. V praxi se tak vývojářům dostává 80 % výkonu jádra navíc s tím, že za určitých podmínek může dočasně tato rezerva klesnout na 50 %. To se teoreticky nejeví jako problém; pokud hráč vydává povely operačnímu systému, neděje se tak zpravidla v okamžiku maximálního vytížení systému náročnou herní scénou.

Sečteno podtrženo, vývojářům se dostává do rukou 8-13 % procesorového výkonu navíc. Byť se to nemusí jevit jako závratné číslo, je to rozdíl možná i větší, než jaký obvykle přinášejí nové generace procesorů pro PC oproti svým předchůdcům - jinými slovy ze stárnutí platformy ve srovnání s PC si Xbox po stránce procesorového výkonu může odškrtnout až jeden rok. :-)

Zdroje: 

Diskuse ke článku Po přidání 10 % grafického výkonu zvýší Microsoft Xboxu o 10 % i ten procesorový

Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 20:00 | Anonym | tady nejde oto jake hry jsou na zacatku a na...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 18:51 | del42sa | Takže jenom potvrzuješ to co jsem už napsal :o)...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 18:25 | Razee | Tady si někdo plete architektury Jaguar a...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 17:32 | Waffer47 | Jediny balast mas ve hlave ty inteligente kdyz si...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 16:35 | del42sa | Ve skutečnosti porovnáváš neporovnatelné: bežný...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 15:45 | Waffer47 | Nechci tu rejpat do autora ale stejne jednu vec...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 15:29 | Spirit_pcf | Az na jeden "malicky" detail. Kym ps3/...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 12:19 | del42sa | Ano, ve finále jsou si obě řešení co se reálné...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 11:21 | no-X | To nepopírám - i když v tebou citovaném textu...
Čtvrtek, 8 Leden 2015 - 10:14 | del42sa | jistěže, ale tady vývojáři musí řeši složitěji...

Zobrazit diskusi