3D Mark s podporou Mantle a DirectX 12 v přípravě
Roadmapa Futuremarku potvrzuje trend nových API i v rámci nového 3D Marku. Nejprve bude doplněna podpora API Mantle, následně přibude DirectX 12. Futuremark pro náležité otestování systémů vybavenými low-overhead API zvýšil počet draw-calls (vykreslovacích volání) na 7,5-násobek, což bude pro systémy zůstávající na DirectX 11.x poměrně tvrdý oříšek.
V takové situaci lze čekat, že low-endový čtyřvláknový procesor v kombinaci s kterýmkoli novým API podá lepší výsledky než high-endové osmi- až dvanáctivlákno běžící pod DirectX 11.
Test zaměřený na vysoký počet draw-call nese pracovní název Farandole a dostupný by měl být pro srovnání všech tří API (DirectX 11, 12 a Mantle). Podle předběžných výsledků beta verze už zřejmě DirectX 12 oproti Mantle nepřinese žádné zlepšení - minimálně ne tak výrazné, aby bylo patrné ze sloupcového grafu.
Varianta 3D Marku s podporou DirectX 12 (pracovní název Dandia) bude dostupná zhruba rok po verzi podporující Mantle, patrně koncem roku 2015, kdy očekáváme vydání Windows 10 a finální verze nových directů. Závěrem připomeňme, že DirectX 12 budou krom Windows 10 podporované asi jen ve Windows 8.x; starší (Windows 7) se už podle dosavadních indicií podpory nedočkají a budou se muset spokojit s DirectX 11.3. V současnosti stále probíhá vývoj a partneři Futuremarku (především Nvidia, AMD a Intel) mohou podávat podněty ke změnám, úpravám, optimalizacím a podobně.