Acer Microsoftu: Hardware vám nejde, jen naštvete partnery. Nechte Surface plavat.
„Rozmyslete si to. Přinese to obrovský negativní dopad na váš ekosystém a dočkáte se jen negativních reakcí ostatních výrobců. Tohle není odvětví, ve kterém byste byli dobří, opravdu si promyslete, co děláte.“ J. T. Wang zkrátka poukázal na zcela prostou věc: Úspěch Microsoftu stojí na Windows a za jejich rozšíření firma vděčí právě hardwarovým partnerům - výrobcům jako Acer, Asus, HP a řadě dalších (celkem jde zhruba o pětadvacet značek), kterým se nyní Microsoft pokouší vypálit rybník.
Wang dále upozornil, že Microsoft nemůže dosáhnout úspěchu Applu tím, že bude kopírovat chování Applu, protože je ve zcela jiné pozici. Apple funguje sám za sebe, na vlastním písečku a prakticky nezávisle na okolním světě. Proti tomu Microsoft je přímo závislý na spolupráci s výrobci hardwaru (i opačně) a pokud se začne stavět proti nim, aby protlačil své produkty na jejich úkor, nepomůže si.
CEO společnosti Acer vidí v projektu Surface potenciál dalekosáhlých negativních důsledků pro Microsoft i jeho partnery
Situaci Microsoftu s vydáním tabletu Surface komplikuje i nedostatek magnéziových šasí (což je důsledek absence dlouhodobých vazeb na dodavatele, které softwarovému gigantu chybí). Další vlna nevole výrobců pak pochází z rozhodnutí Microsoftu omezit počet WoA zařízení pro předvánoční trhy na minimum, aby tím podpořil prodeje vlastního Surface.
Wang dále pokračoval: „Pokud Microsoft seriózně zvažuje vstoupit do sféry hardwaru, co máme dělat? Měli bychom se dále spoléhat na Microsoft, nebo rovnou začít hledat alternativy?“ Další slova už jen potvrdila, kam tím míří: „Nemyslím, že bude úspěšný. Jako výrobce hardwaru nemůžete fungovat s nabídkou dvou produktů.“
Vyjádření CEO Aceru nám zní poměrně jednoznačně: Obává se, že pokud Microsoft bude dále pokračovat v dosavadních krocích, naruší to vazby se stávajícími partnery, kteří se zaměří jinam. Microsoft navíc neuspěje a negativní následky ponesou obě strany, protože z dané situace bude těžit newindowsí konkurence - firmy jako Apple a Google.