AMD Hawaii: Co všechno prezentace představila
Kapitoly článků
Jak už jsme naťukli, nebyla celá akce po organizační stránce zpracovaná zrovna nejlépe (jak podotkli mnozí glosátoři, zřejmě ji pro AMD chystala stejná firma, která připravila odhalení Xbox One pro Microsoft ;-). První zádrhel způsobil pád živého streamu na YouTube a nějakou dobu trvalo, než došlo ke zprovoznění alternativního přenosu. To ale jen pro ilustraci.
Problém tohoto typu může přijít snadno a nelze mu nikdy zcela předejít. Čemu ale AMD předejít mohla, byl rozsah, náplň a zastřešení jednotlivých přednášek, které působily zdlouhavě a roztříštěně. Podstatné informace, které by si zasloužily vypíchnutí, skončily naopak zahrabány pod tunou informačního balastu. Rozhodli jsme se proto sesumírovat jen to nejpodstatnější a vynechat okamžiky, jako když se Chris Roberts při prezentaci Star Citizen zabral na deset minut do hry a posluchači v sále i u obrazovek měli co dělat, aby po dvou hodinách bez pauzy neusnuli :-).
Vztahy s vývojáři, hry a efekty
Pokud se nebudeme držet chronologického dění, vyzněla valná část prezentace způsobem, jako by AMD chtěla vykřičet do světa, že hraní na PC není mrtvé a udělá všechno pro to, aby ani v budoucnu nebylo.
Právě obsazení trhu herních konzolí vlastním hardwarem (CPU, GPU, multimediální obvody) jí v tomto může paradoxně pomoci a těm vývojářům, pro které jsou konzole primární platformou, maximální možnou měrou usnadní portaci na PC.
I přesto, že se o platformě PC mluví často jako o mrtvé záležitosti, vykazuje trh s herním hardwarem stálý růst. V blízké budoucnosti máme čekat řadu her, které přinesou rozšířené DirectX 11 / 11.1 efekty nebo další tituly využívající pokročilého renderingu vlasů TressFX.
UHD / 4k a Eyefinity
Oficiálního ohlášení se dočkala podpora 4k, přičemž se AMD nezapomněla pochválit za zásluhy na přijetí nového VESA standardu a jeho podpory napříč branží.
Padlo i pár slov o Eyefinity, ale nenašli jsme mezi nimi žádná, která by naznačovala nějaké změny na této půdě (samozřejmě nelze vyloučit, že si něco AMD ponechá k příležitosti vydání samotného hardwaru - na druhou stranu nás nenapadá nic zásadního, co by se na Eyefinity dalo vylepšit - aktuálně je „in“ 4k a to je směr, kterým se bude pozornost ubírat).
Pokračujeme seznamem nových Radeonů…
AMD Hawaii live-stream