Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Na pravou míru: AMD uvede Navi v roce 2018? Nepochopení tiskové zprávy…

Nema vyjit i die shrink profi VEGA na 7nm ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby ste pravidelne cetli tak vite ze prave GPU Vega 20 bude prvni 7nm produkt AMD pro profesionalni sferu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Navi vyjde letos v prosinci, cca 5 až 10, je to zabiják NVIDIA Turing všech typů. Tohoto zabijáka má AMD připraveno už cca 8 měsíců, pouze čekala na ten správný čas, a ten právě přichází.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To mi pripada jako silne nerealny scenar ..jako ze by schvalne lhali a pak pred vanoci prisli s MCM Navi na 7nm kdyz u Navi od MCM nejspis upustili namisto dieshrink VEGY ....to by byl pro mnohe hoodne vhlky sen :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Copak? Že by to byl tutl? Tohle by se dalo ututlat jen s velkými obtížemi Hlaváčku...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak teoreticky nějaký čip mít můžou (otázku nové či vylepšené architektury a času potřebného k jejímu vývoji nechám teď bokem), ale problém je/bude s cenou výroby a vůbec vyrobitelností takového čipu. Zatím se produkují na 7nm jen ARMy pro Apple (který nemá s cenou a výtěžností zásadní problém) a podobné "smetí", tudíž masová a tudíž i levná výroba větších (MCM?) a velkých monolitů je zatím hudba budoucnosti. A to předpokládám, že přijde MCM, což AFAIK je taky otázka, protože se matně pamatuju, že MCM (opět) odsunuli na pozdější datum/model.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro profi segment uz musi mit i neco na skladech ....teoreticky meli zacit dodavat zen/vega 7nm produkty uz koncem tohoto mesice ...vypada to ze si AMD s novym procesem hodne veri kdyz si dovoli hlasat takovy posun ve vsech smerech ..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Profi segment jistě zaplatí i rizikovou výrobu, ale to jsme úplně přesně ve stejné (_!_) jako v případě Turinga.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pritom stačilo napísať druhú vetu takto:
We have already taped out multiple 7nm products at TSMC, including our first 7nm Vega GPU planned to launch later this year and our first 7nm Epyc CPU that we plan to launch in 2019.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

podle mě by určit přímo stávající (starou) architekturu z marketingového hlediska nevypadalo tak dobře, takže radši architekturu opomenuli.... zmínit vegu na mě prostě působí hůř než tam nedát nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

shrinknuta Vega na 7nm by nemusela byt spatna sice nema RT cores ale zvysi se vykon i efektivita ....problem je ten ze tenhle rok to nebudou Vegy pro hrace .. :)) osobni odhad ...2019 vyjde pro hrace max. Velka Vega s prvky Navi a mala mainstreamova Navi(hadam ze to bude logicky krok diky vyvoji pro konzole) 2020 prijde velka Navi+ s HBM3 ...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vega nemá RT cores, ale zato má habakuk univerzálních výpočetních jednotek... :-) Aby to nakonec nedopadlo tak, že to "velká" Vega násilně upočítá stejně nebo lépe jak ty RT cores. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tých výpočetných jednotiek má dosť napríklad aj Titan Volta (myslím, že cez 5 tisíc) a predsa boli potrebné také 4 karty, aby zvládli v RT to, čo jeden Turing (predpokladám, že RTX 2080 Ti). Pochybujem, že má Vega tých jednotiek 4 krát toľko ako Volta (teoreticky samozrejme). Cez výpočetné jednotky (stream procesory) sa RT rieši už dlhú dobu, ale real time ho dnes nezvláda takýmto spôsobom žiadna GPU. Aj Turing dokáže v reálnom čase akcelerovať len malú časť z toho, čo je treba na plnohodnotný RT renderer a aj to len vďaka špecifickým jadrám, ktoré zrejme cez HW akcelerujú určité na to potrebné operácie. Vidím nereálne to, že sa to bude dať riešiť SW cestou (využitím k tomu oprogramovaných univerzálnych vypočtových jednotiek).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak NV sla vzdy cestou mensi univerzalnosti hadam ze VEGA v tomhle smeru bude podavat lepsi vysledky ac budou stale tragicke ...proto taky zraji jako vine ze ;) sice to bude prd platne ale vsadil bych se ze po patricnych optimalizacich dopadne mnohem lepe nez pascal :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To, o čom hovoríš, je SW RT. NVIDIA prišla s HW RT a to bude vždy lepšie riešenie. Stávajúce grafiky nemajú šancu konkurovať Turingu v tomto smere. Čo sa týka offline renderingu používajúceho RT, tak je celkom možné a tiež si myslím, že Vega je v ňom lepšia ako Pascal. Aj keď by som to rád videl niekde porovnanie. Bude určite záležať aj na SW a aké API či framework bol použitý. Napríklad taká CUDA určite NV grafikám pomôže.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To se ale bavíme o full/real-RT, ne? Ne o aproximovaném efektu pro specifické využití. Zase tak moc bych si s těmi HW RT cores nefoukal, o tolik efektivnější zase být nemůžou.

Já si myslím, že to je klasický ojeb, kdy nové algoritmy byly navázány na částečnou HW implementaci a "optimalizaci", ale prakticky si vystačíš s gonio funkcemi, takže zase tak extrémně náročné na výpočetní výkon to nebude - to spíše na paralelizaci (na což zřejmě dojíždějí slabší modely Turingu) a na RAM.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vzhľadom na informácie o tom, že Starwars RT demo akcelerovali 4 Volty (ktoré mali cez 20 000 CUDA cores) a teraz to isté jeden Turing, tak určite hovoríme o aktuálnej HW implementácii čiastočného RT a nie full. Vzhľadom na daný počet výpočtových jednotiek, aký bol vtedy potrebný, nie je logicky možné, aby to isté dokázala Vega s pár tisíc výpočtovými jednotkami. Každopádne uvidíme akú implementáciu RT vymyslí AMD. Osobne neverím tomu, že si vystačia s klasickými stream procesormi. Keby to tak bolo, už by sme tu mali real-time RT na úrovni ako predvádzala NV a NV by už mala tiež to isté. Alebo by sa ním AMD už pochválilo, keďže ide o implementáciu rozšírenia štandardu v podobe DX. To, o čom píšeš je ako keby si tvrdil, že aj teseláciu je možné real-time riešiť SW cestou a jej HW podpora je len ojeb. Všetko sa dá takto otočiť. Načo mať trebárs zvlášt podporu pre FP16 keď ju môžeme simulovať cez FP32? Načo mať Tensor cores, keď to isté môžeme naprogramovať na stream procesoroch? A tak môžeme pokračovať ďalej. Zbytočne podľa mňa hladáš problémy tam, kde nie sú.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže právě faktor implementace hraje určitou roli. Po úvodním humbuku s RT se ukazuje, že to je (v podstatě) jen další efekt pro rasterizační proces (viz ten "ojeb" - jakkoli expresivně to může znít). AMD a nvidia mají dosti rozdílné architektury, rozdílný způsob práce s nimi i filozofii. A co není efektivní u nvidie, může (ale taky nemusí) být funkční a efektivní u AMD. Obecně se ví, že u AMD bývá přebytek výpočetních jader v poměru k rasterizačním jednotkám, tudíž jediné co zbývá, je implementace samotného RT. Proč se AMD neangažovalo je asi taky víceméně zřejmé - jednak neměli finance, jednak donutit vývojáře k akci je taky věc tržního podílu, v neposlední řadě je více než evidentní, že i omezená verze RT degradovaná na pouhý efekt není výkonnostně použitelná jinde, než u top-hiendu (který AMD navíc aktuálně v podstatě nemá).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Po úvodním humbuku s RT se ukazuje, že to je (v podstatě) jen další efekt pro rasterizační proces"

Vzhľadom na to, že nemáme GPU, ktorá by zvládala RT v plnom rozsahu a v reálnom čase, tak sa musí niekde začať. Tieto čiastočné riešenia dávajú zmysel, pretože sa postupne môžu nahrádzať tie časti rasterizácie, ktoré sú neefektívne a/alebo príliš pracné a ostatné časti môžu zatiaľ zostať. Nevidím v tom žiadny "ojeb", ale cestu dopredu.

"A co není efektivní u nvidie, může (ale taky nemusí) být funkční a efektivní u AMD"

Alebo naopak. Viď teselácia, ktorú lepšie zvládla NV alebo asynchrónne shader-e, ktoré má zasa lepšie implementované AMD. Radšej si počkajme na implementáciu DXR od AMD. neverím tomu, že sa zaobídu bez nových HW jednotiek, ktoré budú na RT použité.

"Obecně se ví, že u AMD bývá přebytek výpočetních jader v poměru k rasterizačním jednotkám"

Tieto ale podľa mňa nemajú nič spoločné s RT. Ak sa teda bavíme o FP64 jednotkách, ktoré sa myslím nepoužívajú na RT a ani na rasterizáciu. Treba si ujasniť čo to vlastne znamená výpočtová a rasterizačná jednotka. Pokiaľ viem, tak sa bavíme o FP64 vs FP32, pričom FP64 sa na rendering vôbec nepoužívajú a to ani u RT. Pokiaľ máte iné informácie, tak ich prosím napíšte. Rád sa dozviem niečo nové. Pretože aj keby sa FP64 vedeli využiť, tak ich je stále o dosť (minimálne o polovicu) menej ako FP32 jednotiek a tie nemajú šancu nahradiť 4 Volty, kde jedna má cez 5000 FP32 jadier. Naozaj nevidím inú cestu, než že sa HW implementuje podpora pre RT. Teda cesta akou išla NV. Toto proste cez SW neoprogramuješ tak, aby to konkurovalo HW implementácii.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já si osobně myslím, že nasazovat technologie má smysl až v okamžiku, kdy dávají technicky smysl - což, při vší úctě, RT v Turingu nedává. Takovým postupem vznikají bastardi, kteří se evolučně začínají vymykat původnímu záměru, respektive je problém u nich udělat čáru a začít znova, lépe.

Co se výpočetních jednotek týká, je celkem známá věc, že netvoří bottleneck - tudíž lze některé z nich "obětovat" na jiné úkoly. Tady nejde o FP64 vs FP32, ale o schopnout efektivně vytížit všechna cores.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

RT na Turingu predsa funguje a je zabezpečená aj jeho implementácia v hrách. Nepríde mi to teda ako nezmysel. Ok, nebude to stíhať renderovať v 4K, ale budeš mať na výber. Nikto ťa RT nebude nútiť používať. Preto v tom nevidím problém. Niekto si kľudne zahrá aj vo FHD so 60FPS ak to bude stáť pre neho za to. Pre iných je to zasa neakceptovateľné, takže RT nie je momentálne pre nich a nebudú kupovať terajších Turingov kvôli nemu. Stále všetko v poriadku. A preto mi tákáto kritika ohľadom zmyselnosti či nezmyselnosti RT príde dosť na silu. Nepamätám si na druhej strane, že by sa takto kritizovali primitive shaders na Vege, ktoré doteraz AMD ani len nerozbehalo. Nie ešte aby uvažovalo o ich nasadení v hrách. Toto mi nedáva oveľa menší zmysel ako plne fungujúce a použiteľné RT a nevidel by som u nikoho, že by napísal, že nemajú zmysel. Skôr sa ešte glorifikovali ako niečo, čo v budúcnosti zdvihne výkon.

"Tady nejde o FP64 vs FP32, ale o schopnout efektivně vytížit všechna cores"

Aký je teda podľa teba rozdiel medzi výpočtovými a rasterizačnými jednotkami. Ja to vidím tak, že základné jadrá, ktorých je najviac, tvoria FP32 jednotky, ktoré sa využívajú na rendering. Ostatné, ktoré sa uvádzajú v pomere k základným, už beriem ako tie, ktoré sa berú ako výpočtové. T.j. sem spadajú FP64, FP16 a ostatné. Na rendering sa využívajú FP32 a niektoré nižšie kvôli efektivite. Ale FP64 sa pre túto prácu nepoužívajú, pretože ich je málo a sú menej efektívne pre potreby renderingu. Takže keď sa bavíme o tom, že by AMD mohlo využiť nejaké výpočtové jednotky pre RT, tak podľa mňa hovoríme o všetkých ostatných mimo FP32. Tých má Vega koľko? Dajme tomu spolu s FP32 ich je dokopy okolo 5 až 6 tisíc. Aj keby si ich neviem ako efektívne utilizoval, nemáš šancu nahradiť vyše 20 000 FP32 jednotiek zo štyroch Volta GPU aj keby to tieto riešili iba hrubou silou. A už vôbec nie špecifickú HW implementáciu pre túto prácu tak ako ju má Turing, ktorý vďaka tomu tie 4 Volty nahradiť dokáže. Nemyslím si, že je to bez toho možné. Okrem toho naozaj si myslíš, že NV nevyužíva svoje GPU efektívne? Ja teda nie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"The RT core essentially adds a dedicated pipeline (ASIC) to the SM to calculate the ray and triangle intersection. It can access the BVH and configure some L0 buffers to reduce the delay of BVH and triangle data access. The request is made by SM. The instruction is issued, and the result is returned to the SM's local register. The interleaved instruction and other arithmetic or memory io instructions can be concurrent. Because it is an ASIC-specific circuit logic, performance/mm2 can be increased by an order of magnitude compared to the use of shader code for intersection calculation. Although I have left the NV, I was involved in the design of the Turing architecture. I was responsible for variable rate coloring. I am excited to see the release now."

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vďaka za ten citát. Potvrdzuje to, čo som písal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, RT podle mě nebude ani nijak zvlášť složitý ASIC, myslím že design bude oproti SM celkem jednoduchý. Je ale stavěn jen na konkrétní výpočet a ten dělá velmi rychle. Každý ASIC bude vždy mnohem rychlejší v daném úkolu než jakákoliv GP (General Purpose) jednotka.
Krásná ukázka jsou dekodéry videa u starších ARMů... bez HW dekodéru si CPU ani neškrtlo ve FHD videu, stačilo přidat HW dekodér (tedy ASIC - Application Specific IC) a stejný sr*č ARM mazal video klidně 60fps...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Shrnu vše do jedné reakce. Předem říkám, že jsem po celém principu nepátral a ani to nemám v úmyslu, takže pokud píšu úplné blbosti, tak se předem omlouvám.

Na téma RT cores: problém není v tom, že to je zabezpečené ve hrách, ale v tom, že to nedává smysl - ani v příští generaci to nebude dávat smysl, protože ani budoucí mainstream na to nejpravděpodobněji nedosáhne.

Co se implementace u AMD týká, ty to bereš jako kopii toho, co dodala nvidia. Jenže to není jediný možný přístup, těch je vícero, protože se v praktické rovině nejedná o raytracing, ale o aproximaci, simulaci, ojeb, jakkoli to chceš označit. A těch přístupů, jak takovou věc realizovat je nutně vícero. Čistě technicky pak takové řešení může být nasazeno jako funkce/task pro asynchronní shadery, které bude celý RT ojeb řešit jako úlohu aplikace vypočtené bitmapy na nějaký primitiv ve scéně na základě vysoce abstrahovaného RT algoritmu a jeho funkčně definované vizuální začlenění do scény (řekněme, že to bude nějaká kvaziRT rasterizace). Což v mnohém připomíná selektivní funkci RT a vyhlazování DLSS u nvidie, jen ten přístup k řešení bude v opačném gardu, výsledek ovšem (pravděpodobně) srovnatelný.

Chtěl jsem tím říct, že lowlevel implementace AMD bude na 99% jiná (pokud tedy bude vůbec, což je taky reálná možnost), než má nvidia - neboť ani jedno nebude klasická implementace raytracingu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja práveže kľudne verím tomu, že implementácia AMD bude iná. Len hovorím, že sa nezaobíde bez pridanej HW akcelerácie. Nemusia to byť nutne RT cores a Tensor cores ako u NV. Nech si to AMD urobí a nazve ako chce. Ale asynchrónnymi shadermi si bez toho nijak nepomôže, pretože to nedokáže nahradiť HW implemetáciu. Teda AMD bude musieť do svojho HW pridať nový algoritmus či akciu, ktorá sa bude volať ako HW rutina a ktorá sa nebude musieť programovať na vykonanie pre stávajúce jadrá na GPU. To je celé. AMD momentálne pokiaľ viem nemá v HW nič také. Bez toho nebude môcť v tomto konkurovať NV.

Čo sa týka zmyslu aktuálnej implementácie RT, tak pre niekoho môže zmysel mať a pre iného zasa nie. Ja som za tento krok rád a výsledky sa mi páčia. Verím aj tomu, že na to, čo je k dispozícii dnes, budú stačiť mainstream GPU postavené na 7nm. Je jasné, že veriť môžem čomu chcem, ale nevidím v tom čo hovorím žiadny problém. Keď sa prejde na 7nm výrobný proces, dôjde k slušnému zvýšeniu počtu tranzistorov na jednotkovú plochu, čo by malo zabezpečiť miesto aj pre podporu RT. Nech už bude akákoľvek. A myslím si, že na to prejde na 7nm aj AMD. Inak bude značne nekonkurenčné v tomto smere a museli by ponúknuť niečo iné a svoje, aby prilákali ludí. A vzhľadom na to, že RTX je NV implementácia DXR, bude musieť svoju implementáciu urobiť aj AMD. Veď oni predsa podporujú štandardy a sem tam v plnom rozsahu aj skôr ako konkurencia. Takže nebudú chcieť zaostávať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak třeba na T&L u GF256 se také snášela kritika ohledně použitelnosti v reálném nasazení, ostatně jako u každé druhé technologie v této sféře v době vydání.
Ostatně kde byli CPU/GPU před 10ti lety a kde jsou dnes.

Dobré na tom je, že po dlouhé době kdy se o RT jen mluvilo někdo učinil krok vpřed.
Jasně, že dnes jde spíše o PR feature set, ale kdo ví co z toho bude. Ukáže až čas, jestli RT definitivně zemře, nebo ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že sa od RT upustí. Keď už, tak prinajhoršom sa jeho používanie odloží. Osobne dúfam, že sa postupne bude prechádzať od rasterizácie k RT, aj keď to bude beh na dlhú trať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No zrovna T&L je krásný příklad, protože reálně ty hry, které to vyžadovaly, přišly až několik let poté (jednou z nich byl tuším BF1942 z roku 2002).

A v době kdy to mělo smysl použít byly GF256 zastaralé.

Chci tím říct, že OK, RT jednotky jsou cool, ale do budoucna to téměř na tuty stačit nebude a dnes se tak platí něco, co se stejně reálně moc využít nedá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"RT jednotky jsou cool, ale do budoucna to téměř na tuty stačit nebude a dnes se tak platí něco, co se stejně reálně moc využít nedá"

To môžme tvrdiť aj o prvotných DX10, DX11 či DX12 grafických kartách. Vždy prišli v čase kedy hier s týmito API bolo minimum a keď sa začali používať viac, už výkonovo dané GPU nestačili a boli dávno za zenitom. To ale neznamenalo, že u nich použitie novej verzie DX nemalo zmysel. Začať sa vždy nejak musí.

Ešte doplním vyjadrenie hlavného vývojára PhysXu, ktorý napísal svoj názor na to, k čomu je najlepšie prirovnať aktuálnu implementáciu RT (jeho komentár vzišiel z nezmyselného porovnávania k PhysXu):

" you might compare it to the introduction of programmable shaders when everybody was using a fixed-function rendering pipeline. That comparison would make a lot more sense.

Beyond that, you might remember how some games needed a card that supported “shader model 3″ in order to run. Or before that, before shaders, how the D3D caps told the game whether your card supported cube-mapping, fog, “TnL”, you name it. It has always been like this: different hardware from different companies have different capabilities."

Zobral som to z jeho blogu (odporúčam prečítať celé, nielen časť o RT):

http://www.codercorner.com/blog/?p=2013

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Naopak, Vegou 20 sa AMD chváli, lebo má špeciálne inštrukcie pre AI. Od Vegy 20 AMD očakáva veľké príjmy.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ok, ale stále nevím, jak by to vypadalo, když o větu dříve zmínili Navi. Je pravda že kdyby to celé formulovali jinak, asi by byl klid....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já vám to přeložim do češtiny: AMD je zadku! Vyrobili skvělé ZEN procesory, ale nikdo to nekupuje, každej si radši koupí předraženej intel. Vyrobili skvělou Vegu, ale nikdo to nekupuje! Možná má DeDe pravdu, že ti lidi jsou nevděční.
Ale prostě kdyby AMD bylo v pořádku a makali by na sobě, tak vydají tabulku: RYZEN 3 = leden 2019, nebo Q1/2019, nebo H1/2019. To stejný Navi, kdyby měli něco v ruce, tak řeknou ok, bude to Q1/2020 i kdyby to mělo být vydané 30.března 2020.
Ale nic takového se neděje, ukazují se nějaký grafy a slajdy, které jakoby uvadí Navi na rok 2018 i když on to může být taky 2019... né né, vy jste to špatně pochopili, ono to bude až 2020 a kdo ví jestli ještě né 31.12.2020, a jsme zase zpátky u toho, že nechápu co ta firma dělá? To tam jako každej den příjdou do práce, dají si kafíčko, mrknou na internet co novýho, pak oběd a po obědě teda mrknou co novej procesor, nakreslí tam pár jader a jdou dom? Taková firma by měla mít dávno umělou inteligenci a makat na procákách a frekvencích 24 hodin denně včetně sobot a nedělí.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

A ja myslel ze ty lecebny zavislosti maji pomahat ale poškození bylo asi nezvratne

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Nejste vy náhodou "múdra sova"?
https://www.youtube.com/watch?v=N7mIrV-Xh9s

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD je ok, holt to chvili trva. Treba ja se Skylakem fakt nemam potrebu kupovat neco vykonejsiho. Jasne, ze mit Sandy Bridge, tak upgraduju na RyZen 2000, ale se Skylakem fakt ne. Upgrade ma proste cas a nevim co koupim, ale zatim se mi hodne libi RyZen, takze mozna RyZen 3000.

Stejne tak vubec netusis, jake Navi bude. Muze to byt blbe a muze to byt dobre. Proste nejakej fanousek AMD to nemohl vydrzet ten tlak, ze NVidia ma Turing a AMD nic. Sama AMD nic nevydava a nerika, proste ja budu rad, kdyz bude Navi ve 2019 a uvidime jake to bude. Stejne si myslim, ze dalsi grafiku koupim nejdriv ve 2020, ze proste driv ji nebudeme potrebovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

raz tu bola myslienka ze crha=redmarx.. uz som ju zamietol, ale ak za kazdym crhom je redmarx, tak to popustim uzdicku fantazie :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nekdo si tu onehda stezoval, ze Diit je jen Intel, AMD a NVidia. V urcitem ohledu mel pravdu, jenze je to dane tim, ze je tady no-X a pak par nejakych pisalku. A jeden clovek nemuze obsahnout vsechno.

Proc o tom pisu, chvili jsme se s Crhou shodovali v hodnoceni nekterych produktu a tak se nedivim, ze ti kdoz jsou omezeni jen na DIIT si mohli myslet, ze se jedna o jednoho toho sameho cloveka.
Ted uz je snad vsem zrejme, ze tomu tak neni. Crha je dal nadsen z NVidie, mne se vyvoj smerem ke specializovanym Tensor Cores, RT Cores, ... nelibi. Mohu se mylit ale vidim tam zakopany narust spotreby grafiky a jeji neefektivnost. Uvidime co prinese budoucnost.

Nicmene abych se jeste vratil k Crhovi. Na obsahlejsich webech jsme spolu vzdy vedli "boje" u jinych produktu, bylo tedy jasne, ze se jedna o ruzne lidi. Napriklad on nesnasi Logitech, ja ma Logitech dost v oblibe, mam od nich mechanickou klavesnici, mam od nich mys i gamepad, vsechno jsou to perfektni prislusenstvi k PC a jsem s tim spokojen. Malinko premyslim do budoucna o volantu, ale nejsem zase takovy hrac zavodnich her a je to dost drahe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

necakal som tak dlhu odpoved a tak rychlo..
urcite si netrufam tvrdit ze crha=redmarx..
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ambivalencia_(psychol%C3%B3gia) protirecim si aj ja sam obcas aj napriek tomu, ze si to neuvedomujem :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já vám vysvětlím proč Crha ≠ Redmarx:
1) mám obrazovku 3440x1440 na 34" ≠ a Redmarx jen 2560x1440 na 27"
2) mám XFX R10 485 a MSI GTX 1080 8G ≠ Redmarxova GTX560 a GTX1070
3) mám myš A4tech jak doma tak v práci a klávesnici chikony, protože to je prostě stará škola ≠ Redmarxovi Logitech periferie.
4) mám projektor ≠ Redmarx nemá projektor.
5) když si čisté peníze bez daní, nájmu kanceláře, poplatků za tiskárnu a pohonné hmoty vydělané během dvanácti po sobě jdoucích kalendářních měsíců sečtu a toto celé číslo podělím dvanácti, vychází mi plat na 107.486,-Kč měsíčně ≠ Redmarx nemá ani 5000,-Kč na RX 480 a tak by mě zajímalo kde vzal dalších 5000,-Kč na z rigu vyřazenou gtx1080?
6) Crha je pán ≠ Redmarx je nula.
7) mám profil facebooku ≠ Redmarx nemá profil na facebooku.
8) bydlím v Brně ≠ Redmarx bydlí nikde.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1. 32" 2560x1440
2. GTX570 + GTX1070
3. Logitech G810 + Logitech G403 / Crha: noname A4tech
5. Ten clovek tu GTX1080, kterou mi prodava, mel normalne na hry.
Zbytek komentovat nechci. Pokud to nekoho zajima, tak jsem z jiznich Cech, ale pracuju a bydlim v Praze kvuli penezum.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

noname A4tech.... :D :D :D :D :D :D :D pobavils

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemas rad Logitech, budiz, ale porad tady pises, jak jsi za vodou, tak proste vyzkousej nejakou poradnou mys, jsou runy znacky se spickovejma snimacema a ne porad mlit o blbym A4techu.

Zase ja nemam nic proti A4tech, protoze proste za to peti kilo co ty jejich vytvory prodavaji je ten pomer kvality a ceny dobrej, ale kdyz si koupis nejakou kvalitni znackovou mys okolo 1.500, tak je to fakt o necem jinym.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jasně, ty ostrý hrany a bez gumy na palci... nejsem magor... já se z těch peněz nezbláznil abych hnedka musel mít všechno hi tech... Prostě A4 mě padne do ruky a je přesně na to co potřebuji, lehká a funkční a s vynikajícími senzory. U logitechu se mi stávalo, že ta myš jezdila po obrazovce jako by ta plocha byla vypouklá. Uprostřed obrazovky pomalu a v krajích rychle, nelineárně.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Boze, ty jses hroznej placal.
Machrujes tady jak mas stotacu a pak si zjevne nikdy nedrzel v ruce jakoukoli znackovou drazsi mys. Ta presnost snimace je uplne nekde jinde oproti tvym A4tech, nesrovnatelne.
A znovu opakuji, pokud na drahou herni mys nemas, tak zadny problem i s A4tech mysema jde hrat, ale pokud clovek muze mit neco lepsiho, tak uz se nikdy k A4tech nevrati!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jaká teda podle tebe je nejlepší myš za 5000,-kč nebo kolik to stojí ? Snad né Logitech?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Urcite Logitech, tuhle mam a je skvela:

https://www.czc.cz/logitech-g403-prodigy/197993/produkt

Jinak pry tahle je nejlepsi:

https://www.czc.cz/razer-mamba-elite-cerna/241888/produkt

Hodne dobre jsou i tyto:

https://www.czc.cz/corsair-gaming-sabre-rgb-cerna/190611/produkt

https://www.czc.cz/corsair-gaming-glaive-rgb-cerna/216182/produkt

Jinak kamos vymenil A4tech X750 za tuhle:

https://www.czc.cz/coolermaster-mastermouse-s-cerna/207287/produkt

A rika, ze konecne ma slusnou mys, ale jasny, ze ta jeho A4tech byla i v ramci znacky horsi, nektere ze serie Bloody jsou preci jen lepsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počkej, takže tady veřejně papouškuješ pubertální výstřelky, že víc DPI víc Adidas? To nemyslíš vážně, používám rozlišení nějakých 1900DPI z 3600 možných a tak mi vysvětli k čemu bych měl 16000DPI ?
Tlačítka máme stejný, ergonomie mi příjde když né stejná tak horší. Počet tlačítek stejný. A rgb podsvícení je pro mě spíš opruz protože jsem noční zvíře a všechny rušící zdroje světla spíš zakrývám.
Ne, nepřesvědčil jsi mě že kus plastu ke klikání má nějakou větší přidanou hodnotu... Jo a jen jedna z těch myší má něco na palci, ostatní tam mají jen plast. Když se ti potí ruka tak se fakt debilně myš zvedá, to je na hovno, zlatá guma na A4tech.
A jinak ty tvoje myši mají nějaký LED senzor nebo co, já mám lasser. A taky mám 1000Hz a přenos na 1ms... takže absolutně stejné parametry... Platíš tedy za nic... za to ze Logitech....
https://www.czc.cz/a4tech-xl-747h-modra/75800/produkt

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Z hodnoceni ty tvoji a4tech: "Bohužel je vidět že byli použity levnější materiály a pogumované boky se začali po dvou týdnech odlepovat."
Ta guma je oblibeny kurvitko.. mival ji i logitech. Na mx510 se zacla po 9 letech loupat. Ted mam doma i v zamestnani g402 bez gumy... a vubec tam nechybi :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mám je obě dvě asi už 5 let a nic se neodlepilo... Když jsi nervově labilní jedinec, tak ti nevydrží ani ocelová myš víc jak 5 vteřin.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

:)))))
Hoši tohle není seznamka ;) Od přeměřování...*čehokoli*...jsou jiná fóra :)))
Ale zeptám se - má nějaký významný důvod upgradovat z 1070 na 1080 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, upgraduju z GTX570 na ... jeste nevim, mame doma dva PC, ale na tom vykonejsim je vetsinou kluk, potrebuje to vic nez ja. :-)
Mozna mu dam tu 1080 a vezmu si 1070, uvidim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

5 ) Crha je socka co musi pocitat stokoruny. Na dalnicni znamku setri po 125 kc mesicne https://diit.cz/clanek/geforce-rtx-2080-ti-2080-2070-uvedeny/diskuse#com...
6 ) Crha si mysli, ze je pan. Jiny tam automaticky vidi vul nebo blb (dle preferenci a obsahu aktualniho prispevku)... zcela jiste neni nahoda, ze to jsou vsechno tri pismena ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

9999) PPK jedině vůl a havloidní sluníčkář vytrhává texty z kontextu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kontext byl takovy, ze o lidech tvrdis ze jsou socky... ze musi pocitat stokoruny. A pritom ta socka co musi pocitat stokoruny i na dalnicni znamku jses ty. Evidentne se ridis heslem: "Podle sebe soudim tebe".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Njn, Jaroušek a jeho vlhký sny o pětitisícovkách ve šrajtofli. Asi by mu někdo u nich na pavilonu měl říci, že normální lidi nosí v prkenici leda platební kartu a pár drobných... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi až na půdu to není možný. Hraju si s čísly, investuji, vydělávám, není nad to když ti peníze na dálniční známku vydělají pár korun? Víš jaká to je radost? A víš jaká je to radost když ti ty peníze v celku vydělají třeba 10.000 za rok, jenom díky tomu že s nimi umím hospodařit? Tobě tam leží a nevydělávají nic... 0,001% za rok.. Ty to nechápeš, protože ty jsi nikdy neměl svou výplatu, tys měl tak možná otrockou almužnu, ale výplatu o opravdových penězích jsi nikdy neměl, protože jinak by jsi nenapsal takový bláboly, čím víc peněz máš tím větší obezřetnosta odpovědnost to je. To ty se svejma dvanácti tisícama měsíčně nemůžeš pochopit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja te chapu. Naprosto dokokonale. Hezky to zapada dohromady jak puzzle. Ano kdyz mas 12000 mesicne tak to dava dokonaly smysl to tvoje hrani s kazdou stokorunou :o) Dokonale to zapada do tveho profilu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To že dostupnost produktů založených na ZEN CPU je horší, je stále důsledek toho že to má Intel slušně obšlápnutý.... Můžu si koupit CPU, MOBO a složit si to doma, ale to dělá 1% lidí. 99% kouká po hotových produktech OEM partnerů a tam je to Intel, pak Intel, pak Intel, pak Intel a pak jeden produkt AMD a to málo kdy prémiový.

Takže AMD vlastně bojuje s tím, že Intel tlačí na OEM partnery aby nevyráběli produkty AMD.
To se ale postupně mění i tím jak se nyní Intelu třese země pod nohama.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak a teď jaroušku rychle pro prášek a chodit dokolečka v parku na druhou stranu, zase se ti to nějak v hlavě pomotalo. :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jaróšu , vsadím se , že vypadáš přesně jako ten tvůj avatar ...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Lidi dnes hloupnou, jiz nezridka videny jev je dnes dost se rozmahajici nemoc, k prikladu doporuceni predobjednavat neodskousenou RTX Geforce na Tomshardware, vic rict netreba.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Existuje aj jednoduchší dôkaz, že Navi v roku 2018 je blbosť

Stratégia AMD a jej dopady

Future AMD GPUs To Be More Open-Source Friendly?
29 December 2007
John Bridgman has stated "[a modular version of the UVD is] already on the requirements list for future chips. Won't make the next generation (too far along already) but the ones in early development should be more open-source-friendly."
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=955&num=1

časovo by tomu zodpovedal Fiji
GPU Fiji: 596 mm², interposer: 1011 mm² a 8,5 roku práce navrch
18. 6. 2015
https://diit.cz/clanek/amd-fiji-rozmery-jadra/diskuse794903/diskuseHardw...

Ale funkčne možno až Navi či niečo postNavi
https://diit.cz/clanek/podpora-navi-v-linuxovem-ovladaci
https://diit.cz/clanek/jedno-gpu-amd-navi-bude-mainstream
https://diit.cz/clanek/navi-nebude-mcm

A ja "Zuzka", čo pustila hobby proijekt Threadripper je už v GPU divízii
https://diit.cz/clanek/amd-nabira-900-novych-pracovniku
https://diit.cz/clanek/jim-keller-nebyl-sefinzenyrem-zenu
Threadripper AMD neplánovala, inženýři ho připravili ve volném čase
11. 9. 2017
https://diit.cz/clanek/threadripper-amd-neplanovala

More Vega 20 Enablement Heading To Linux 4.20~5.0, No Longer Marked Experimental
28 August 2018

Support for the 2nd UVD instance on Vega 20 (previously mentioned on Phoronix, there will be two UVDs with Vega 20).
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=More-Vega-20-Enablem...

Initial AMD Radeon "Vega 20" Support For RADV Vulkan Driver
3 September 2018
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RADV-Vega-20-Support

Linux 4.19-rc2 Released As A Small & Calm Release
on 2 September 2018
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.19-RC2-Released

a teda najskorší scenár
rc3 -9.9.
rc4-16.9.
rc5-23.9.
rc6-30.9.
rc7 -7.10.
4.19- 14.10

a jadro 4.20 alebo 5.0, keďže Linus už nechce dvojciferné minor číslo začínajúce dvojkou a vyšším číslom
kde ešte nebude Navi a ak tak len experimantálne
rc1 -21.10
rc2- 28.10
rc3-4.11
rc4 -11.11
rc5 -18.11
rc6- 25.11
rc7- 2.12
4.20-5.10 - 9.12

v najhoršom prípade
4.20 bude o 3 týždne neskôr teda 30.12.2018

Takže 4.21 /5.1 nebude v roku 2018 a s ním na 99,99% ani podpora Navi, hoci sa na nej robí

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jednodušší?
Vždyť to máte skoro delší, než původní článek!
Míváte zajímavé postřehy, ale prosím, aplikujte Occamovu břitvu - vaše reakce budou mnohem čitelnější :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Occamova_b%C5%99itva

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

takže fakticky má být minimálně rok AMD s rukama v klíně? Vždyť se tuším počátkem léta psalo něco o refreshi či nové revizi Polaris a nějaké střípky že by že by došlo k navýšení shaderů na 2560 po vzoru z Xbox, to už by ušlo, sice nic moc ale zase by zatápěli konkurenci v třídě do 500 USD. Takový RX 585 by pak mohl mít úroveň 1070 v DX12 třeba i na 1070Ti což by nebylo špatné. Hlavně by měli nějaké novinky na prodej, takhle by to byla tragédie další rok se stejným portfoliem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je IMHO zásadní otázka, zda AMD opravdu zahodí celou architekturu GCN a začne znova? Pokud ano, dává taková pauzička bez uvádění novostarých modelů jakýs-takýs smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale nějaký refresh či rovnou revize by se hodila aby ve střední třídě měli aspoň nějaké novinky. Viz jak dopadli když nechali obří mezeru mezi čipy FX a Ryzen, to ztenčení podílu šlo nebezpečně blízko nule. V tom jsem optimista a myslím že po takové lekci něco vydají - a ta grafika je prakticky hotová díky xbox vývoji, takže rychlé nasazení by neměl být problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD confirms first 7nm GPU for late 2018 and 7nm Zen 2 CPUs for early 2019
takze us skoro , amd na to duplo riadne)) vidia ze nvidia ma len marketing
https://www.kitguru.net/tech-news/featured-tech-news/damien-cox/amd-conf...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vieš aký je rozdiel medzi profesionálnou a hernou GPU? To, čo ide AMD vydať je Vega 20, ktorá nebude konkurovať Turingu. Okrem toho plne funkčná a použitelná technológia nie je iba marketing. Keď budeš mať viac ako 15 rokov, tak to snáď pochopíš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prečo potom má podporu Vulkanu, neviem o nejakom Profesionálnom programe využívajúcom Vulkan. Ak existuje., tak ma prosím poučte..

Initial AMD Radeon "Vega 20" Support For RADV Vulkan Driver
3 September 2018
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RADV-Vega-20-Support

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako sa vylučuje podpora Vulkánu s tým, že ide o profesionálnu GPU? Možno mi niečo ušlo, ale všade sa prezentuje Vega 20 ako grafika určená pre profesionálny segment. Teda by mala konkurovať Quadro GPU alebo Teslám. Naznačuje niečo, že by to malo byť inak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nenaznacuje a samozrejme i profi karta ma podporu pro Vulkan.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

napadaju ti nejake veci ktore amd/ati urobila dobre a napriek tomu to trhom nebolo adekvatne reflektovane?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pár určite. Napríklad HD5870 a HD5850. Prvé DX11 GPU na trhu s polročným náskokom pred GTX 480 a predsa sa im nepodarilo zobrať adekvátnu časť trhu od konkurencie k sebe. A to boli výborné GPU s dobrou spotrebou aj slušným navýšením výkonu. Potom aj HD7970 si pamätám ako dobrú GPU. A boli aj iné. AMD robí stále viacero dobrých vecí. Viď Mantle a z toho nadchádzajúce DX12 a Vulkán. Tiež vedia robiť výborné SoC riešenia, vďaka čomu získali konzolový trh. Nemám pred AMD zalepené oči. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Napríklad HD5870 a HD5850."

K tomu mam vysvetleni, bylo to prilis brzo. Uzivatele a ja jsem byl mezi nima meli stale pred ocima potupny konec ATi, bylo to fakt tristni co Ati predvadela na svem konci nez se stal pro ne zazrak a koupila je AMD. V dobe tehlech grafik to uzivatele meli stale v dobre pameti a proste v te dobe alespon pro me nic nez GeForce neexistovalo, sice jsem od posledni me ATi Radeon X850XT uz nikdy nemel nic jineho nez NVidii, ale dnes uz bych nemel problem s AMD, uz se od ATi davno odstrihli, ale tehdy to jeste uzivatele nevideli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.