AMD: Při použití FSR / XeSS je Strix Point o 75 % rychlejší než Lunar Lake
Již při vydání hardwaru minulé generace (Phoenix / Hawk Point a Meteor Lake) upozorňovaly některé recenze, že ač by výkon integrované grafiky Intelu nebyl špatný, stabilita FPS (minima), kompatibilita a zejména podpora technologií pro snižování latencí nebo zvyšování FPS výrazně zaostává za tím, co nabízí grafiky AMD a Nvidie. Přestože od vydání Meteor Lake utekl prakticky rok, ve věci podpory těchto technologií se nezměnilo prakticky nic.
Vezmeme-li v potaz, že Intel už ani neplánuje vydávat samostatné grafiky pro segment notebooků, v desktopu vydá maximálně dvě GPU generace Battlemage a proslýchá se, že samostatná GPU příští generace (Celestial) možná nedorazí vůbec, nezdá se příliš pravděpodobné, že by Intel plánoval navýšit investice do softwarové podpory herní grafiky nad rámec toho, co do ní investuje nyní. Jestli se tedy situace s podporou změní, zůstává ve hvězdách.
Prakticky po roce si existence tohoto stavu všiml i marketing AMD a postavil test na srovnání herního výkonu s použitím technologií pro jako FSR, HyprRX, Frame Generation a XeSS. Na obou platformách použil, co se použít dalo a v případě platformy Intelu preferoval nativní XeSS a teprve v případě absence podpory v dané hře zvolil FSR.
Strix Point vs. Lunar Lake (AMD)
Na situaci se podepsal mimo jiné fakt, že XeSS je jednak podporováno v citelně nižším počtu her než FSR a dále, že je ve srovnání s FSR (i DLSS Nvidie) pomalejší. Velmi citelně pak skutečnost, že Intel nenabízí technologii pro generování snímků.
Výsledkem je pak o ~75 % vyšší snímková frekvence při srovnání obou platforem s aktivními prvky pro zvýšení výkonu, kterými dané platformy disponují.
Strix Point vs. Lunar Lake (AMD)