Vývojář ACC: Nebudeme plýtvat zdroji na snižování FPS, s raytracingem nepočítáme
Za pár dní tomu bude rok, co Nvidia v rámci marketingové podpory tehdy krátce vydané GeForce RTX zveřejnila seznam her, které budou podporovat raytracing:
- Assetto Corsa Competizione
- Atomic Heart
- Battlefield V
- Control
- Enlisted
- Justice
- JX3
- MechWarrior 5: Mercenaries
- Metro Exodus
- Project DH
- Shadow of the Tomb Raider
Rok se sešel s rokem a na situaci se mnoho nezměnilo, podpora řady her (v případě později publikovaných rozšířených seznamů je to drtivá většina) zůstala na papíře. Nyní se ukazuje, že přinejmenším u jednoho titulu z původního seznamu vývojáři ani s podporou RTX nepočítají:
Naší prioritou je vylepšovat, optimalizovat a vyvíjet všechny aspekty ACC [Assetto Corsa Competizione]. Pokud by, po vyřešení našeho dlouhého seznamu priorit, úroveň optimalizací a pokročilost technologie umožnila plnohodnotou implementaci RTX, mohli bychom začít zkoumat tuto možnost, ale ze současného hlediska neexistuje důvod krást vývojářské zdroje a čas kvůli implementaci velmi nízké snímkové frekvence. |
Z vyjádření vyplývá, že vývojáři této hry nejen s implementací raytracingu neexperimentovali, ale že o ní ani vážně neuvažují a na seznamu priorit je v podstatě na posledním místě. Assetto Corsa Competizione je očekávána (a z „early access“ známá) jako hra s velmi slušnou grafikou, u které si její autoři cení stabilních FPS. Ty, jak je patrné z vyjádření, nechtějí snižovat.
Nebudeme-li počítat lokálně dostupný titlu Justice a dále spíše tech-demo v podobě Quake II, podporují raytracing rok po ohlášení pouze 3 hry: Battlefield V, Metro Exodus a Shadow of the Tomb Raider.