Chris Hook nastupuje do Intelu jako vedoucí marketingu grafických karet
Ještě než se dostaneme k tématu, si neodpustím vtípek, se kterým přišel web PixelSmashers v roce 2011, když se začaly objevovat první informace o tom, že Intel přijde konečně s herně použitelnou integrovanou grafikou, která byla později vydaná jako Iris Pro. i740, Larrabee, Iris Pro (pomineme-li několik menších experimentů) byly nepříliš vydařené snahy Intelu, jak vstoupit na trh grafických karet.
Podaří se to tentokrát? S i740 to nevyšlo kvůli konceptu postaveném na předpokladu drahých pamětí, které však zlevnily. S Larrabee to nevyšlo, protože Intel počítal s rychle rostoucími požadavky na programovatelnost všech částí grafického jádra, takže vynechal fixní jednotky, což ho stálo výkon a energetickou efektivitu. S Iris Pro to nevyšlo, protože s ohledem na výkon na úrovni low-endových 28nm APU od AMD potřebovala 14nm proces a EDRAM navíc, což posouvalo cenu do high-endové úrovně. Ovšem stále při herním výkonu 28nm low-endu. Mezi tím chtěla grafická divize zaujmout hráče různými novinkami u integrovaných grafik (např. podporou FreeSync), ale nikdy to pořádně nevyšlo. Proslýchá se, že kvůli financím, které grafické oddělení nedostalo ve větší míře, než která byla bezpodmínečně nutná k rozběhání základních ovladačů a jejich údržbě.
Tentokrát ale vznikl post šéfa nové grafické divize, která má na programu mj. samostatné grafické karty. Tím šéfem se stal Raja Koduri. Zároveň se mu podle některých zdrojů podařilo přesvědčit jak vedení Intelu, tak procesorového architekta Jima Kellera, aby rovněž přešel (z Tesly) do Intelu a nastavil nový směr ve vývoji procesorů. Lze předpokládat, že nástup Chrise Hooka jako šéfa marketingu samostatných grafik a vizuálních technologií, se bude taktéž připisovat na účet právě Kodurimu. Hook ve svém vyjádření zmínil, že v AMD s ním pracoval rovněž Ari Rauch. Oproti Kodurimu a Kellerovi ale nejde o člověka, který by byl s AMD dlouhodobě spjatý; ve společnosti strávil jen dva roky (2013-2015) na posti vice-prezidenta pro software. Mnohem podstatnější částí jeho kariéry byly četné posty v Texas Instruments, kde v souhrnu prožil 14 let.
Bude nicméně zajímavé sledovat, jaký tým se těmto pánům podaří sestavit a s jakým produktem společnost přijde. Velkou neznámou zůstává, jak si Intel dokáže poradit v prostředí, kdy řadu klíčových grafických patentů vlastní Nvidia a podobně dlouhou řadu AMD. Zhruba před rokem totiž vypršela platnost licenční smlouvy Intelu s Nvidií a tato smlouva už nebyla prodloužena. Spekulovalo se, že Intel uzavírá licenční smlouvu na grafické technologie s AMD, ale nakonec nedošlo na licenční smlouvu, ale smlouvu se Semi-Custom divizí, která Intelu nedodává technologie, ale hotový produkt na přání. To ale znamená, že Intel nemá k dispozici ani technologie AMD ani technologie Nvidie, takže je otázkou, jak si chce v segmentu samostatných grafických karet poradit.