AMD zlepšuje CrossFire: 4K bez záseků, QuadFire pro Mantle, DualGraphics pro DX9
Hladší FPS při vysokých rozlišeních
První porce změn se týká Radeonů, které nepodporují technologii XDMA (CrossFire bez můstku), ale mají dost výkonu na rendering v rozlišení vyšších než 2560×1600. Osloví tak majitele Radeonů HD 7900 a R9 280X. Pro tyto kombinace hardwaru a vysokých rozlišení je nyní v DirectX podporován Frame Pacing, tzn. rozšířená synchronizace pro plynulejší obraz.
Záseky při kombinaci Mantle a CrossFire vyřešeny
AMD více zapracovala na podpoře CrossFire a Dual Graphics pro API Mantle, která byla v rámci prvních ovladačů všeliká, jen ne ideální. Drobné záseky i problémy se stabilitou (při kombinaci dvou karet), které se projevovaly v Battlefield 4, by měly být vyřešeny.
Podpora až 4 GPU v Mantle
Asi by se nenašlo příliš uživatelů, kterým chyběla podpora CrossFire více než dvou grafik v rámci Mantle, přesto došlo k jejímu doplnění. Tří- i čtyřčipové CrossFire by mělo v rámci nového API oficiálně fungovat.
Podpora DirectX 9 her pro Dual Graphics
Dual Graphics, tedy spojení výkonu integrovaného GPU v APU a samostatné grafické karty, doznala širší kompatibility s DirectX 9 hrami. Pomineme-li kombinaci nejrychlejších modelů APU Kaveri s Radeony R7 250, která dosahuje plus mínus mainstreamového výkonu, je výkon většiny konfigurací vhodný spíš právě pro starší či méně náročné DX9 hry.
AMD se dále omluvila za nestabilitu v řadě 3D her, kterou přinesly minulé ovladače. Společně s výše uvedenými změnami pro CrossFire bude oprava zahrnuta v Catalystech 14.2 beta, které budou k dispozici na oficiálních stránkách počínaje dnešním dnem.
Závěrem ještě jedno upřesnění. Včera jsme zmínili, že zatím není jasné, jak to bude se hrou Thief a novými technologiemi (Mantle, TrueAudio). Z hlediska ovladačů je podpora připravená, z hlediska hry ale nebude zahrnuta v den vydání (tj. pátek 28. února), ale přijde formou patche v nejbližších týdnech.
AMD