Mantle přináší 50-75 % FPS navíc v Battlefield 4 Second Assault
Již v základní verzi hry přinášel Mantle zajímavé výkonnostní nárůsty oproti DirectX. Většina jich pramení s efektivnějším nakládáním s hardwarovými prostředky, především procesoru. Původní recenze se často velice lišily co do výkonnostního rozptylu mezi oběma API, což ve většině případů souviselo se způsobem testování: V méně náročném single-playeru se dostavovaly rozdíly až několikanásobně nižší než při výrazně náročnější multiplayerové hře.
Výsledky ze Second Assault pak odpovídají kombinaci multiplayeru a jevu, na kterým jsme v případě herních datadisků/DLC/addonů zvyklí: vyšším hardwarovým nárokům. Jistý podíl může mít fakt, že od uvedení Mantle došlo k vydání tří patchů, které dále zvyšovaly výkonnostní náskok nového API. PCGamesHardware testoval akci při 64 hráčích, sestava byla vybavena Core i7-3770K, nejrychlejším čtyřjádrem/osmivláknem z generace Ivy Bridge, které je jen o pár procent pomalejší (a jen o pár stovek levnější) než stávající Core i7-4770K z generace Haswell.
Graf výkonu podle PCGamesHardware
V závislosti na použité mapě činí rozdíl mezi 52 až 76 procenty. V této situaci nejde o práh mezi nehratelností a hratelností, jaký předvádělo demo StarSwarm na engine od Oxide Games. Jde spíš o posun, který by se dal charakterizovat jako „hratelný“ -> „lépe hratelný“.
Dalším z titulů, který nabídne kompatibilitu s Mantle, se stane Thief, jehož vydání je připravné na tento pátek. Zda bude nové API podporované od prvního dne, zatím není zcela jasné. Dostupné informace jsou v tomto ohledu poněkud rozporuplné, podle některých zdrojů máme očekávat doplnění podpory v rámci jednoho z prvních patchů během března.