Dvě třetiny loni prodaných chytrých hodinek byly Apple Watch
V tomto kontextu mi na úvod dovolte připomenout trh smartphonů, kde Apple sice co do počtu prodaných kusů hraje až druhé housle, ale z hlediska výdělku naprosto drtí veškerou konkurenci, a to každým rokem víc a víc. Ale zpátky k hodinkám.
Analytická firma Canalys uvádí, že Apple v roce 2015 prodal více než 12 miliónů hodinek, což tvoří dvě třetiny z celkového počtu dodávek. Druhé místo patří jihokorejskému Samsungu, který se na stříbrný stupínek vrátil v posledním čtvrtletí roku díky redesignovaným hodinkám Gear S2. Třetí místo zaujímají hodinky od Pebble, které se nedávno objevily i na českém trhu, čtvrtá pozice pak patří čínské firmě Huawei.
Zpráva nehovoří o tom, jaké cenové hladiny hodinek tvořily jaký díl z prodejů. Lze jistě předpokládat, že Apple prodával nejvíc „běžnějších“ typů, zatímco „snobské“ modely za tisíce dolarů sice přinesly velké zisky, ale na počtu prodaných kusů se podílely minoritně. Ostatně připomeňme, jak je to s podílem vzácných kovů u těch nejdražších modelů od Applu:
Z hlediska náramků se loni prodalo 37 miliónů kusů, přičemž jedničkou trhu je Fitbit následovaný Xiaomi, neztratily se ale ani Apple či Garmin. Osobně ač tento typ výrobku, tedy přesněji velké hodinky s mizernou výdrží akumulátoru /oproti standardním hodinkám) vůbec nemusím, dovolím si říci, že bude letos hodně zajímavé sledovat, kam se „chytré“ hodinky vyvinou. Na trh míří další a další typy OLED displejů, pokrok v akumulátorech je nezastavitelný a také výroba maličkých SoC pro hodinky se kupříkladu u Samsungu v nepříliš vzdálené budoucnosti posune k 10nm FinFET procesu. „Chytré hodinky“ roku 2016 či 2017 tak nebudou z mého osobního pohledu tak špatné jako ty z roku 2014, ale stále si nedokáži představit, co by mě přimělo tu neergonomickou věc koupit a používat. Jak ale ukazují výsledky Applu na tomto trhu, můj názor v tomto ohledu není relevantní.