EA: placené demo bude levný marketingový nástroj
Není to tak dávno, co jste se čepýřili nad úvahou, že po Ubisoftu bude stálé připojení k internetu při hraní požadovat i další herní obr EA a už tu máme další zajímavý „počin“ nad kterým v EA mudrují. Rádi by si chtěli nechat platit i za demoverze, které zatím firmy dávaly na internet zdarma jako lákadlo ke koupi plné verze. Jejich představa je taková, že tzv. PDLC (Premium DownLoadable Content) by se v Xbox Live a PlayStation Network prodával za 10 až 15 USD a byla by to vlastně plně funkční hra, jen by nebyla tak dlouhá.
Michaleu Patchterovi z Wedbush Morgan tuto představu vyjevil šéf studia Visceral (Dead Space, Dantes Inferno) Nick Earl. Vidí to tak, že placené demo by ověřilo, jak na tom hra opravdu je, když by byly ohlasy příznivé, mohla by záhy vyjít hra s kompletním počtem úrovní, v opačném případě by se dalo ještě ledasco doladit a vydání v lisované podobě by nebylo zklamáním a prodělkem. Hned po zveřejnění této noviny se mezi hráči zvedla bouře nevole a opovržení, jak ještě chtějí v EA z lidí tahat peníze, což vedení společnosti rychle přešlo oznámením, že se jednalo o nedorozumění. Ale znáte to, není šprochu ... Ještě si tak říkáme, že by to „demo“ mohlo žádat permanentní autorizaci na některém z EA serverů ;-) Prvním testovacím projektem mohl být Battlefield 1943.