FSR 4 mohou snadno podporovat všechny FSR 3.1 hry
Když jsme vás v březnu minulého roku informovali o uvedení FSR 3.1, došlo krom kvalitativních rozdílů i na několik novinek, které se týkaly implementace:
Další novinky se týkají primárně vývojářů, ale na FSR budou mít pozitivní dopad také. AMD připravila tzv. FidelityFX API, které usnadňuje vývoj, zejména debugging a zajištění kompatibility s nadcházejícími verzemi FSR. Pokud tedy AMD třeba za rok připraví FSR 3.2, bud díky FidelityFX API jeho implenetace do hry podporující FSR 3.1 podstatně jednodušší (rychlejší). |
Právě příprava FidelityFX API se AMD nejspíš docela vyplatí, neboť se objevila informace, že ovladač pro grafické karty s architekturou RDNA 4 prostě nahradil FSR 3.1 knihovnu (.dll) za FSR 4.0. To by mohlo znamenat, že hry podporující FSR 3.1 (mělo by jich být 53) prostřednictvím FSR API se instalací nového ovladače na Radeonech RX 9000 změní na FSR 4-podporující.
AMD FSR 4 / Fidelity FX Super Resolution 4 vyvinuté pro RDNA 4 (AMD)
V méně optimistickém případě, pokud by toto řešení nebylo definitivní, lze očekávat, že podpora FSR 4 u FSR 3.1-kompatibilních her bude formalitou na straně vývojářů her.
Pokud by však skutečně stačila prostá aktualizace ovladače, znamenalo by to, že při uvedení Radeonů RX 9000 AMD nabídne desítky her podporujících FSR 4. Tento prvek vypadá na docela zásadní pozitivum, v podstatě jeden z prvních smysluplně znějících důvodů, pro které by mohlo mít smysl odložit vydáním Radeonu RX 9070 XT a Radeonu RX 9070 z ledna na březen.