Ovladače GeForce 301.42 WHQL podporují FXAA i na starších grafikách
Výkonnostní rozdíly jsme shrnuli do přehledné tabulky, která uvádí maximální nárůsty výkonu specifikované Nvidií:
GeForce GTX 560 / 560 Ti | GeForce GTX 570 / 580 | |
---|---|---|
Batman: Arkham City | + 9 % | - |
Bulletstorm | + 12 % | + 9 % |
Civilization V | +11 % | + 7 % |
Deus Ex: Human Revolution | + 4 % (SLI) | + 6 % (SLI) |
Dragon Age 2 | + 4 % (SLI) | + 6 % (SLI) |
Far Cry 2 | + 13 % (SLI) | + 14 % (SLI) |
Just Cause 2 | + 15 % (SLI) | + 23 % (SLI) |
Metro 2033 | + 4 % (SLI) | + 5 % (SLI) |
StarCraft II | + 10 % (SLI) | + 17 % (SLI) |
The Elder Scrolls V: Skyrim | + 20 % | + 21 % |
Total War: Shogun 2 | + 4 % | + 5 % |
Krom výkonu s ohledem na minulou generaci byly tyto ovladače rozšířeny o podporu GeForce 600, konkrétně:
- GeForce GT 6xx
- GeForce GTX 670
- GeForce GTX 680
Pozitivním překvapením je podpora technologie Adaptive V-Sync zpětně pro GPU řad GeForce 8, 9, 200, 300, 400 i 500 - zkrátka pro všechny DirectX 10 GeForce a novější (ještě na uvedení v San Franciscu nám bylo řečeno, že tato technologie nebude dostupná na starších produktech - i tak rozšíření původního záměru vítáme).
Podobně získává zpětnou podporu i režim anti-aliasingu FXAA (ten je vhodný především pro hry, kde klasické MSAA funguje nesprávně nebo pomalu). Jeho podpora byla původně přislíbena pro Kepler a Fermi - opět se dočkala rozšíření až po GeForce řady 8000.
Ovladače dále aktualizují 15 SLI profilů a 23 profilů pro 3D Vision - Nvidia v řadě 301.42 uvádí i novinky ohledně výstupů na řadě GeForce 600, kterým jsme se již věnovali.
Z dílčích ovladačů je integrovaný PhysX 9.12.0213 a HD Audio ve verzi 1.3.16.0. Drivery můžete stahovat přímo na webu výrobce, konkrétně:
32bit | 64bit | |
---|---|---|
Windows XP | desktop | desktop |
Windows Vista | desktop / notebook | desktop / notebook |
Windows 7 | ||
Linux (295.53) | desktop + notebook | desktop + notebook |