Her, ve kterých měl Alder Lake potíže, bylo přes 50. Zbývají 3
Procesory Alder Lake (vyšší modely pro desktop, ale chystaných většina modelů pro mobilní segment) kombinují velká a malá jádra různých architektur. Protože Thread-Director těchto procesorů nejspíš nedokáže zajistit, aby se stejný typ zátěže opakovaně odesílal na stejná jádra, dochází u některých her ke střídavému spouštění na velkých a malých jádrech. To však některé protikopírovací ochrany vnímají jako změnu hardwarové konfigurace a uživateli dočasně zablokují přístup ke hře.
Aby Intel umožnil uživatelům tyto hry bezproblémově používat, připravil funkci do BIOSu, po jejíž aktivaci mohl uživatel ve Windows 10/11 klávesou Scroll Lock malá jádra vypínat (před spuštěním hry) a opět zapínat (po ukončení hry). Problém byl v tom, že přes výzvy novinářů nechtěl Intel zveřejnit, o jaké konkrétní hry jde, na což ta uživatel přišel až ve chvíli, kdy mu protikopírovací ochrana zablokovala ke hře přístup.
Nyní se dozvídáme, že těchto her bylo přes 50. Intel, Microsoft i tvůrci her se postupně snažili problémy vyřešit, a tak jejich počet klesl - podle webu Intelu zbývají tři:
- Assassin’s Creed: Valhalla
- Fernbus Simulator
- Madden 22
V těchto titulech je nadále nutné před spuštěním hry deaktivovat malá jádra, jinak hrozí zásah DRM ochrany. To lze buďto přes zmíněkou klávesu Scroll Lock (návod zde), případně utilitami od výrobců základních desek, které vydal Gigabyte nebo MSI (více zde).