CES 2014: Zmlaťte virtuálního nepřítele díky novému hernímu obleku spárovanému s Oculus Rift
Headset Oculus Rift nás jako jeden z prvních vzal do virtuální reality a ihned na něj navázalo několik společností, které se rozhodli, že se svezou na vlně úspěchu. Vznikla tak spousta projektů, mezi nimiž nechybí ani ten od společnosti PrioVR. Tvůrci se po vzoru mnohý startupů pokusili vybrat na dokončení technologie prostřednictvím serveru Kickstarter, kde se jim naneštěstí požadovaných 250 000 dolarů (cca 5 000 000 Kč) nepovedlo získat. Překvapivě to neznamenalo konec vývoje a hoši z PrioVR ve své snaze přivézt na trh revoluční herní exoskelet fungující s Oculus Rift nepolevili.
Psali jsme o revolučním herním headsetu Oculus Rift:
- Detailní popis technologie: Virtuální realita klepe na dveře, jmenuje se Oculus Rift
- Vyzkoušel jsme: Byli jsme ve virtuální realitě - jak se nám líbil headset Oculus Rift a co prozradil jeho tvůrce?
Na veletrhu CES 2014, který právě probíhá, ukazují svou verzi herního obleku pro horní polovinu těla. Cílem společnosti však není nic menšího, než vyrobit celotělový oblek za méně než 400 dolarů (8 000 Kč), zatímco skelet pro horní polovinu těla, snímající hlavu, ruce a trup, bude stát pod 270 dolarů (cca 5 400 Kč). Na webových stránkách výrobce ukazuje, jak ovládání probíhá - hráč kope, mlátí kolem sebe, potápí se apod. uvnitř hry, přičemž vše řídí stejnými pohyby svého těla.
Různých projektů vyvíjejících zařízení pro snímání pohybu dnes sice mám spoustu, ale jak poukazují tvůrci, dává jim oblek nejlepší možné výsledky ohledně přesnosti jejich detekce. Co se nám nepovedlo vypátrat je, jak mají tvůrci vyřešený pohyb v malém prostoru. Osobně bych se obával nárazů do objektů kolem sebe (zdí, televizorů, dětí, domácích mazlíčků...) a poměrně výrazné dezorientace, která by po chvíli hraní mohla nastat - jak poznám, kde právě stojím?
Svět bez hranic existuje jen ve hře
Na první pohled je zřejmé, že má skelet jednu nemalou nevýhodu oproti projektům ve stylu Virtuix Omni VR. Pokud budete pouze oblečeni v herním exoskeletu, který snímá váš pohyb, těžko odhadnete, jak se v reálném prostoru pohybujete a kde se zrovna nacházíte. Velká plocha tedy bude nezbytností, jinak dopadnete jak pomyslný "slon v porcelánu" a bude neustále narážet do objektů či zdí kolem.
- Virtuix Omni VR - Herní konzole s virtuální realitou aneb hrajeme celým svým tělem
- Jak si pořádně užít virtuální realitu s Oculus Rift? Třeba vhodnými doplňky
Takovou situaci řeší právě Virtuix se svým zařízením pro omezený pohyb, kdy nohama pouze "kloužete po ploše" a tím udáváte směr vaší postavě ve hře. Nevýhodou je zde o něco méně reálný zážitek z pohybu kvůli tlaku na kruh kolem pasu. Jedním z možných řešení je podle nás buďto oblek (PrioVR) a větší ohraničená plocha zároveň, nebo analýza pohybu pomocí kamer (Kinect apod.). Kinect a podobné kamerové systémy však mají nevýhodu v omezeném záběru plochy, kde se můžete pohybovat.
Každá technologie má své pro i proti a bude velmi zajímavé sledovat, jaký způsob se nejvíce ujme. Vzhledem k omezenému prostoru v domácnosti většiny z nás, věříme spíše kombinaci několika z nich. Tedy detekce těla + ohraničení kolem.
Na stránkách Kickstarteru do hoši z PrioVR zkusí znovu a oznámí opětovné spuštění kampaně na podporu projektu, která odstartuje v polovině února tohoto roku. Pokud tedy budete mít zájem o jeden z prvních kousků za výhodnou cenu, můžete tvůrce podpořit příslušnou finanční částkou.