Huawei bude mít méně smartphonů s AMOLED, než by chtěl, na vině je nízká výroba
V tuto chvíli panuje přebytek poptávky nad nabídkou. A do toho je Huawei, přes všechny kvality svých smartphonů, menším hráčem na trhu. Za období 2017 a 2018 z celkového trhu OLED panelů (kde většinu produkce panelů tohoto typu vyrábí Samsung Display) totiž celých 70 % spotřebují ve svých výrobcích právě Samsung Electronics a jeho velký rival/partner Apple.
Na ostatní výrobce, kteří by po OLED, či spíše přesněji řečeno AMOLED displejích ve svých smartphonech stáli, tak zbude poměrně málo. Z dalších dodavatelů by se v roce 2018 měla objevit LG Display, vstup čínských výrobců (kteří k OLED technologii přišli často špionáží právě u Jihokorejců) se neočekává dříve než v roce 2020, kdy začne OLED panely ve velkém produkovat BOE Technology.
Očekává se, že jenom letos dostane od Samsung Display celých 75 miliónů OLED pamělů právě Apple. To představuje 14 % celosvětové produkce. Samsung Electronics spotřebuje dalších 56 % celkové produkce. Čínští výrobci Oppo a Vivo dosáhnou na 13, resp. 10 %, jelikož zavčasu podepsali smlouvy se Samsungem a mají tak své dodávky garantované.
AMOLED displeje moderních smartphonů jsou moc hezká věc, o tom žádná. Ale při vzpomínce na testování Huawei P9 vybaveného IPS-Neo displejem se nemohu zbavit dojmu, že z hlediska kvality obrazu není případné použití LCD místo OLED u nějakého hypotetického smartphonu ani tak překážka kvalitativní, jako spíše energetická (odvíjející se od nutnosti podsvícení LCD displejů). Ale mohu se mýlit. Uvidíme, jaké budou nejen telefony generace Huawei P10, ale také následnické Huawei P11.