Infinity Cache Strix Halo je hardwarově systémová, aktuálně však určená GPU
Text níže tak můžete chápat jako pokračování předchozího článku, který vzešel z rozhovoru s Benem Conradem z AMD:
Další informace pocházejí z rozhovoru s Maheshem Subramonym, který v AMD funguje na pozici Senior Fellow, funguje jako technický dohled nad PC divizí. V minulosti pracoval jako SoC architekt a má na svědomí mimo jiné čiplety Zen 2.
Subramony vysvětlil, že 32MB Infinity Cache Strix Halo je po hardwarové stránce navržena jako systémová. To znamená, že může fungovat jako cache poslední úrovně pro všechny části čipu (GPU, CPU, NPU). AMD však na dosavadních simulacích vyšlo jako nejvýhodnější, pokud bude využívána čistě integrovanou grafikou, které přináší nejvyšší výkonnostní bonusy. Subramony nevyloučil možné budoucí vydání aktualizace, které chování cache změní, ale v současnosti je využívána jako Infinity Cache na Radeonech pro zápis grafických dat. Což znamená, že jsou v ní primárně data pracovních bufferů (Z-buffer, frame-buffer).
Dále došlo na oficiální potvrzení, že procesorová jádra Zen 5 ve Strix Halo mají stejnou konfiguraci jako serverová a desktopová-čipletová, tedy s plným výkonem (tzv. full-speed) v AVX-512. Oproti ostatním mobilním implementacím (monolitická APU), které z důvodu úspory křemíku využívají tzv. double-pumped AVX-512, tedy koncept Zen 4. Strix Halo má tedy 512bit datové cesty plus velkou L3 cache jako serverové a desktopové konfigurace Zen 5.
První notebooky se Strix Halo budou dostupné koncem stávajícího (prvního) kvartálu. V přípravě jsou i mini-PC, zejména modely koncipované jako pracovní stanice.