Intel: Počet her s podporou XeSS stoupl na 200+
Ještě ve srovnání AMD z první poloviny listopadu, kde byl porovnáván výkon integrovaných grafik s použitím technologií pro upscaling a zvyšování snímkové frekvence, je obsažen tehdy Intelem uváděná hodnota o podpoře XeSS ve 130+ hrách.
Snad proto, že toto číslo oproti konkurenci nevypadá příliš dobře a snad i proto, že Intel podle všeho na konec roku chystá vydání první desktopové grafické karty postavené na architektuře Battlemage, došlo k doplnění XeSS do dalších her a aktualizaci hodnoty.
značka | technologie | počet her |
---|---|---|
AMD | FSR | 415+ |
Intel | XeSS | 200+ |
Nvidia | DLSS | 600+ |
AMD svůj aktuální údaj (v souvislosti srovnání integrovaných grafik) uvedla v první polovině listopadu a Nvidia poslední prohlášení k počtu titulů zveřejnila v srpnu. Počet titulů u Intelu tedy za AMD a Nvidií nezaostává 3,2- a 4,6násobně, ale „jen“ 2,1- a 3násobně.
Pro většinu uživatelů ale asi nebude znepokojivý aktuální stav, jako spíš výhledy. Intel v důsledku finanční situace zavádí extrémní úsporná opatření, samostatné mobilní grafické karty Arc již byly zrušené, budoucnost samostatných desktopových grafických karet je nejistá a portfolio bylo oproti původním plánům dávno ořezáno o high-end a některé zdroje se obávají i o vyšší mainstream. V souvislosti s tím vyvstává otázka, zda nebude omezena i podpora softwarová, která už ve stávající situaci není na konkurenční úrovni. Nejde zdaleka jen o XeSS a počet kompatibilních her.
Problém je i s kompletní absencí podpory pro násobení snímkové frekvence. Tu Intel sice koncem loňského roku ohlásil, ale prakticky rok nepřišla jediná aktualizace, jediná zpráva o tom, jak se přípravy vyvíjí (či nevyvíjí). Není proto jasné nejen to, kdy vlastní řešení nabídne, ale zda ho vůbec nabídne.