OLED displeje sníží Applu marži na iPhone 8
Snad právě desetileté výročí iPhonu (první byl vydán 29. června 2007) přimělo Apple hledět o něco méně na marže při volbě nového designu a funkčních prvků. Je o tom alespoň přesvědčený analytik Timothy Arcuri, který zjistil, že nákup OLED displejů pro osmou generaci iPhonu vyjde Apple na padesát milionů amerických dolarů. To je podle jeho výpočtů citelně víc, než společnost utrácela za displeje pro iPhony předchozích generací a vychází mu, že se toto rozhodnutí musí alespoň mírně podepsat na maržích této generace.
Rozhodnutí použít OLED displej znamená pro firmu, která vyrábí v objemech Applu, výraznou redukci ve výběru potenciálních zdrojů komponent. Značek, které jsou schopné tuto technologii dodávat v objemech dostačujících pro pokrytí výroby iPhonu, je minimum. Předpokládá se proto, že klíčovým dodavatelem bude Samsung, který už s generacemi Galaxy S6, Galaxy S7 a Galaxy Note 7 dokázal, že má OLED technologii zvládnutou jak po stránce objemů výroby, tak po stránce kvality.
Z dalších prvků, kterými iPhone 8 osvěží portfolio Applu, jsou očekávané bezdrátové nabíjení, snímač otisků prstů integrovaný v displeji doplněný laserovým snímačem obličeje a dále možnost integrace prvků přední části telefonu pod displej. Právě bezokrajový displej přináší možnost realizace patentu, který řeší, jak implementovat foťák, mikrofon, reproduktor a další výbavu pod zobrazovadlo. Není nicméně jisté, zda se Apple odhodlal k použití tohoto řešení (obrázky v článku chápejte jako koncepty), nebo - podobně jako Samsung u nadcházející generace - posune tyto prvky na samotný horní a dolní okraj zařízení, kde zůstanou nepřekryté.