Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Kerbal Space Program: ultimátní simulátor

Simulátor války? Máme. Simulátory jednotlivých válečných strojů? Také máme. Simulátor hasičů? Ano. Simulátor kamionů? Máme. Simulátor popelářů? Rovněž máme. Simulátor farmaření? I ten máme. A simulátor vesmírného programu? Ten už teď máme taky.

Letecký hangár je v podstatě jen raketový hangár s jiným pozadím a trochou víc místa v ploše na úkor výšky. Staví se tu vodorovně. Velmi důležité jsou zde dva nástroje, znázornění vztlaku a těžiště. Hodí se mít u raketoplánů a letadel obojí na stejném místě, jinak budete mít problém s řízením.

Z leteckého hangáru se přesuneme rovnou na runway, odkud se startuje. Letecká fyzika není nikterak slavná (o tom ještě dále), na startu je důležité mít stroj perfektně vyvážený a všechny díly srovnané, jinak vám začne letoun zatářčet ještě v momentě, kdy nemá ani zdaleka dostatečný tah. Skončíte mimo runway a to je většinou konečná. Přistávání jsem zatím ani nezkoušel, vždy jsem radši odhodil zbytek letounu a přistál jen s kabinou na padáku, nicméně je zřejmé, že s ohledem na náročnost létání to bude naprostý hardcore. Své slovo zde pravděpodobně dostanou brzdící padáky na zpomalení už během poslední fáze letu. Přistávat se dá na jakékoli ploše, ale tráva je většinou hrbolatá, tudíž tam to neskončí moc dobře.

Odpalovací rampa slouží k odpálení raket, jak jinak. V podstatě to jde dvěma způsoby, malé rakety si mohou rovnou sednout na rošt a odpálit se přímo z něj. Větší doporučuji v pevných bodech zavěsit na kotvy, neboť občas jsou tak těžké, že mohou utrhat motory a raketa se rozbije dřív, než je vůbec spustíte. Ukotvení také přidá prvních sto metrů výšky nad povrchem, což není k zahození, gravitační síla klesá s druhou mocninou a zrovna tak odpor vzduchu klesá se vzdáleností :o) Start (to se týká i vzletu z runwaye) probíhá ručním spuštěním motorů (mezerníkem) a zvýšením jejich tahu.

Můžete však optimalizovat a rovnou nastavit tah na maximum a pak jen odpálit motory rovnou na plný výkon. Možnosti optimalizace nabízí i stupňování (jednotlivé stupně se také spouští, vlastně i první odpálení motorů je spuštění prvního stupně), výhodné je vložit oddělení stupňů a odpálení motorů stupně následujícího do jednoho kroku, protože spouštění stupňů má jisté prodlevy (minimálně asi sekundu, během toho hra vůbec nereaguje na odpalování dalších stupňů) a takto se jim vyhnete.

 

Pavel "Behemot" Boček

http://www.hwworld.cz/ bocek.pavel[@]post.cz

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Kerbal Space Program: ultimátní simulátor, který nás nadchl

Čtvrtek, 26 Červen 2014 - 14:12 | Behemot | KSP nyní v akci na Steamu, o 40 % levněji za...
Čtvrtek, 26 Červen 2014 - 13:12 | AndyF1 | Aj mne pride Mnmus lahsi. Pristatie sa podarilo...
Úterý, 10 Červen 2014 - 21:33 | Gath G | No tak pro tuto aplikace je zřejmě klíčové, jak...
Úterý, 10 Červen 2014 - 21:06 | Fun1k | Mě přijde Minmus jednodušší. Je sice o trochu dál...
Úterý, 10 Červen 2014 - 12:15 | Behemot | No ale je přeci jen dál, chce to víc dv k...
Úterý, 10 Červen 2014 - 11:04 | Libor Míšek | Omyl. Paradoxně je jednodušší se dostat na Minmus...
Pondělí, 9 Červen 2014 - 21:47 | Behemot | Mám i volný jeden HPčkový systém, můžu tam dát...
Pondělí, 9 Červen 2014 - 20:51 | Fun1k | Zajímavá nabídka, díky. Mám ale pocit, že by to...
Pondělí, 9 Červen 2014 - 20:07 | Behemot | Mám docela dost 19'' monitorů 1440×900...
Pondělí, 9 Červen 2014 - 19:01 | Fun1k | Jo, Scott Manley je snad nejlepší KSP "...

Zobrazit diskusi