AMD vydala FSR 3.0, Fluid Motion Frames a FSR3 AA s bezkonkurenční kvalitou
Proslýchalo se, že AMD vydá FSR 3.0 do konce září a nakonec to (byť s odřenýma ušima) stihla. Třetí generace FidelityFX Super Resolution měla být původně vydána implementovaná ve hře Forspoken, ale ta nepřinesla očekávanou odezvu (jen 28% hodnocení podle uživatelských recenzí na Googlu), takže AMD pracovala ještě na implementaci do podstatně lépe hodnoceného titulu Immortals of Aveum (66% hodnocení na Googlu). FSR 3.0 tedy vyšlo trochu atypicky ve dvojici jmenovaných her.
Zároveň s ním zveřejnila AMD i ochutnávku AMD Fluid Motion Frames (AFMF), tedy generování FPS bez zvětšování obrazu v podobě implementované ze strany ovladače (nikoli hry). Jde zatím o betu / preview, takže se technologie ještě bude ladit. V tuto chvíli je dostupná s příslušnými ovladači na grafických kartách řady Radeon RX 7000 ve všech DirectX 11 a DirectX 12 hrách. (Těžko říct, co se poslední dobou děje s webem VideoCardz, který pustil do světa další kachnu - některými zdroji převzatou - že AFMF funguje ve 12 hrách.) Přes profily ho lze nastavit jakékoli DirectX 11 / 12 hře a ovladače obsahují „jednoklikové“ profily HYPR-X podporující AFMF pro následujících 20 her:
- A Plague Tale - Requiem
- Borderlands 3
- Control Dead
- Space
- Deep Rock Galactic
- Dying Light 2
- Far Cry 6
- Ghostwire: Tokyo
- Hitman 3
- Hogwarts Legacy
- Horizon Zero Dawn
- Metro Exodus Enhanced Edition
- Red Dead Redemption 2
- Resident Evil 3
- Resident Evil 4
- Shadow Of The Tomb Raider
- Star Wars Jedi: Survivor
- Starfield
- The Last of Us Part 1
- The Witcher 3: Wild Hunt
Dále bylo zpřístupněno tzv. FSR 3 Native AA. Jde o využití FSR ke zvýšení kvality nativního rozlišení obrazu (tedy ne ke zvětšení obrazu). Pokud hrajete hru, která je pro vaši grafickou kartu nenáročná, můžete zbývajícího výkonu využít k vykreslení detailnějšího a lépe vyhlazeného obrazu. Časová data jsou v tomto případě využita k vylepšení nativního rozlišení a podle prvního testu webu WCCFTech je rozdíl skutečně znát. Následují výřezy, které si pro hodnocení rozklikněte v plném rozlišení (pak budou 1:1).
Nativní rozlišení (4K) - FSR 3 Native AA
FSR 3 Quality - DLSS 3 Quality
FSR 3 Performance - DLSS 3 Performance
FSR 3 v režimu „Native AA“ vypadá velmi zajímavě jak ve srovnání s nativním rozlišením, tak ve srovnání se „zvětšovacími“ režimy. Je trochu paradox, že první generace DLSS od Nvidie vznikala původně jako režim anti-aliasingu a teprve později během vývoje přišla myšlenka zvětšení obrazu. Dalo by se tudíž očekávat, že AI/časový anti-aliasing v rámci svého DLSS nabídne jako první Nvidia - kupodivu se tak stalo u AMD.
Odkaz na stažení ovladače AMD Software: Adrenalin Edition™ Technical Preview Driver for AMD Fluid Motion Frames Version 23.30.01.02 najdete ve zdrojích.