Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD vydala FSR 3.0, Fluid Motion Frames a FSR3 AA s bezkonkurenční kvalitou

Zdroj: AMD

V pátek odpoledne došlo k vydání slíbeného FSR 3.0. Krom něj AMD vydala i beta-verzi tzv. Fluid Motion Frames pro DirectX 11 a 12 hrách a dále tzv. FSR 3 Native AA zvyšující kvalitu obrazu…

Proslýchalo se, že AMD vydá FSR 3.0 do konce září a nakonec to (byť s odřenýma ušima) stihla. Třetí generace FidelityFX Super Resolution měla být původně vydána implementovaná ve hře Forspoken, ale ta nepřinesla očekávanou odezvu (jen 28% hodnocení podle uživatelských recenzí na Googlu), takže AMD pracovala ještě na implementaci do podstatně lépe hodnoceného titulu Immortals of Aveum (66% hodnocení na Googlu). FSR 3.0 tedy vyšlo trochu atypicky ve dvojici jmenovaných her.

Zároveň s ním zveřejnila AMD i ochutnávku AMD Fluid Motion Frames (AFMF), tedy generování FPS bez zvětšování obrazu v podobě implementované ze strany ovladače (nikoli hry). Jde zatím o betu / preview, takže se technologie ještě bude ladit. V tuto chvíli je dostupná s příslušnými ovladači na grafických kartách řady Radeon RX 7000 ve všech DirectX 11 a DirectX 12 hrách. (Těžko říct, co se poslední dobou děje s webem VideoCardz, který pustil do světa další kachnu - některými zdroji převzatou - že AFMF funguje ve 12 hrách.) Přes profily ho lze nastavit jakékoli DirectX 11 / 12 hře a  ovladače obsahují „jednoklikové“ profily HYPR-X podporující AFMF pro následujících 20 her:

  • A Plague Tale - Requiem
  • Borderlands 3
  • Control Dead
  • Space
  • Deep Rock Galactic
  • Dying Light 2
  • Far Cry 6
  • Ghostwire: Tokyo
  • Hitman 3
  • Hogwarts Legacy
  • Horizon Zero Dawn
  • Metro Exodus Enhanced Edition
  • Red Dead Redemption 2
  • Resident Evil 3
  • Resident Evil 4
  • Shadow Of The Tomb Raider
  • Star Wars Jedi: Survivor
  • Starfield
  • The Last of Us Part 1
  • The Witcher 3: Wild Hunt

Dále bylo zpřístupněno tzv. FSR 3 Native AA. Jde o využití FSR ke zvýšení kvality nativního rozlišení obrazu (tedy ne ke zvětšení obrazu). Pokud hrajete hru, která je pro vaši grafickou kartu nenáročná, můžete zbývajícího výkonu využít k vykreslení detailnějšího a lépe vyhlazeného obrazu. Časová data jsou v tomto případě využita k vylepšení nativního rozlišení a podle prvního testu webu WCCFTech je rozdíl skutečně znát. Následují výřezy, které si pro hodnocení rozklikněte v plném rozlišení (pak budou 1:1).

Nativní rozlišení (4K) - FSR 3 Native AA

FSR 3 Quality - DLSS 3 Quality

FSR 3 Performance - DLSS 3 Performance

FSR 3 v režimu „Native AA“ vypadá velmi zajímavě jak ve srovnání s nativním rozlišením, tak ve srovnání se „zvětšovacími“ režimy. Je trochu paradox, že první generace DLSS od Nvidie vznikala původně jako režim anti-aliasingu a teprve později během vývoje přišla myšlenka zvětšení obrazu. Dalo by se tudíž očekávat, že AI/časový anti-aliasing v rámci svého DLSS nabídne jako první Nvidia - kupodivu se tak stalo u AMD.

Odkaz na stažení ovladače AMD Software: Adrenalin Edition™ Technical Preview Driver for AMD Fluid Motion Frames Version 23.30.01.02 najdete ve zdrojích.

Diskuse ke článku AMD vydala FSR 3.0, Fluid Motion Frames a FSR3 AA s bezkonkurenční kvalitou

Pátek, 27 Říjen 2023 - 18:24 | msoky | no ale nie na vsetkych screenoch, takze vyzera ze...
Pátek, 27 Říjen 2023 - 17:39 | Pentium | vypadaji jako kdyby tam byla chyba a ty obrázky...
Neděle, 22 Říjen 2023 - 20:36 | msoky | zdra sa mi to alebo FSR3 performance vyzera...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 21:19 | LadIQe | Mne sa paci, ze kazdy pise o "realite...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 21:06 | Spirit_pcf | Tvoj problem je, ze tady pises pohadky, ktore s...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 20:39 | LadIQe | Ja chapem, ze kruta realita je pre vas demagogia...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 20:26 | Spirit_pcf | Smeju sa a nesuhlasia, pretoze tu placas...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 19:50 | LadIQe | Nepovie ti nic, nema takych ludi, len musel...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 19:49 | LadIQe | Dakujem dakujem. Chapem, ze nemas absolutne...
Sobota, 7 Říjen 2023 - 19:46 | Marek Moravčík | Co ti vlastne tvoji znamy vyvojari povedali?...

Zobrazit diskusi