Nejrychlejší WebGL má Firefox
Mezi testovanými prohlížeči vedle Firefoxu 45 byla i standardní verze 42, dále 32bitová verze Firefoxu 41, Chrome 46 a také jak starý Internet Explorer 11, tak nový Edge s ručně aktivovanou podporou asm.js (ta už je nyní v Edge zapnuta ve výchozím stavu automaticky). Testovalo se na stroji s Windows 10 a 3.3GHz Core i7 a GPU Nvidia GeForce GTX 960.
Celkové výsledky jsou takové, že Firefox z nich vychází jako vítěz. Můžeme ale na bázi těchto testů říci vlastně jen to, že ve Firefoxu tedy běží nejlépe engine Unity pod WebGL, generalizovat na bázi jednoho benchmarku by bylo ošidné, jakkoli je test velmi reprezentativní. Každopádně také platí, že u Firefoxu se vyplatí držet se 64bitové verze, což je mimochodem z hlediska platformy Windows novinka posledního stabilního vydání. Velice dobře si vede také Edge od Microsoftu, minimálně z tohoto hlediska je v prohlížeči velký potenciál a pokud Microsoft zpříjemní jeho uživatelské aspekty, mohl by mít šanci zvednou svůj prohlížeč ze dna zastoupení na trhu. Na IE11 je lépe zapomenout. Budoucností pro WebGL je zjevně nasazení Shared Array Buffers, jak ukazují výsledky testovacího buildu Unity na testovacím buildu Firefoxu 45.
Otázkou jinou je, jak moc se WebGL chytí. Od doby, kdy Vladimir Vukićević začal roku 2006 v Mozille experimentovat s Canvas 3D, předchůdcem WebGL, uběhlo již téměř 10 let, od založení pracovní skupiny pro vývoj univerzálního standardu WebGL již téměř 7 let. WebGL má podporu v Chrome i Firefoxu od roku 2011. Opera je na tom podobně a i Apple v Safari a také Microsoft se postupně činil již v IE11, natož v Edge. Přesto nejde o technologii, kterou bychom vídali na mnoha a mnoha webových stránkách, ostatně k tomu ani není důvod. Hraní náročnějších 3D her ve webovém prohlížeči a ve velkém ale zatím nepřichází.