Nový Xbox necílí na VR, zákazníci ho nechtějí
Dalo by se říct, že ač se výrobci všemožného hardwaru snažili seč mohli, aby o VR bylo pořád slyšet a bylo propagováno jako jasná budoucnost herního světa, odezva zákazníků připomněla onu obligátní stěnu, na kterou se hází hrách.
Šéf herní divize Microsoftu, Phil Spencer, na téma VR a nadcházejícího Xboxu řekl několik vět: „S VR mám několik problémů - je izolující a o hrách uvažuji jako o komunitní, společné aktivitě. Reagujeme na to, co poptávají zákazníci a… VR nepoptává nikdo.“ Spencer následně upřesnil, že hovoří hlavně o světě konzolí, přičemž v některých jiných segmentech se VR chytilo alespoň částečně: „Drtivá většina našich zákazníků ví, že když chtějí VR zážitek, existují oblasti, kde ho dostanou. Vidíme to na PC a dalších segmentech.“
Podle Spencera by VR muselo nejprve výrazněji prorazit v segmentu osobních počítačů, kde pro úspěšnost vidí vyšší potenciál: „Nejlepší prostor pro inovace VR jsou osobní počítače. Myslím, že vývojáři by se mohli ještě PC věnovat, protože to je nejlepší prostor pro inovaci. Co děláme my, je… jsme schopní převzít inovace, ke kterým došlo ve světě PC… a přenést je do světa konzolí […]“
Nový Xbox samozřejmě VR podporovat bude, ale Spencer evidentně nechce investovat do marketingu a případných experimentů s dalším vývojem VR, když nevidí zájem ze strany zákazníků. Lze proto očekávat, že nová generace přinese jiné „taháky“, než je virtuální realita. Ta nejspíš zůstane na stávající úrovni posílená pouze nárůstem výkonu jako takovým.
Microsoft