Neuběhlo ani 24 hodin a Nvidia 325.05.03 Beta podporuje OpenGL 4.4
Máme zde tedy 325.05.03 Beta zvládající jak OpenGL 4.4, tak GLSL 4.40. Pro plnou podporu obou prvků budete potřebovat GPU z novějších generací, tedy Fermi a Kepler, tedy GeForce 400 a novější. Samozřejmě vyjma přeznačených GPU z generace 200/300 - z těchto budou některá GPU podporovat některé z OpenGL/GLSL 4.4 prvků formou rozšíření (extensions).
Zastavme se krátce u nich. Pokud vlastníte grafiku Nvidia s podporou OpenGL 3.x, pak vám z balíku 4.4 budou fungovat následující věci:
-
ARB_enhanced_layouts -
ARB_multi_bind -
ARB_texture_mirror_clamp_to_edge -
ARM_texture_stencil8 -
ARB_vertex_type_10f_11f_11f_rev
Naproti tomu jsou zde věci, které poběží jen na nejnovější generaci Kepler (GeForce 600 - bez přeznačených GPU generací starších):
-
ARB_bindless_texture -
ARB_seamless_cubemap_per_texture
Nvidia pak také do ovladače přidala vlastní rozšíření:
-
NV_blend_equation_advanced -
NV_bindless_multi_draw_indirect -
NV_gpu_program5_mem_extended .
Ovladač stahujte od Nvidie (přímé odkazy):
Windows desktop:
Windows notebook:
Linux:
FreeBSD:
Solaris:
Tak a teď ještě AMD…