Ovladač AMD zvyšuje výkon v OpenGL o 34-54 %, v Unigine Heaven však klesá
V aktuálním buildu 22H2 Insider Windows 11 je zahrnuta předfinální verze ovladače AMD 31.0.12000.20010 UWP zahrnující beta verzi OpenGL ovladače 22.05 OpenGL. Právě ta s sebou nese očekávané zvýšení výkonu. Na její přítomnost upozornili uživatelé diskusního fóra webu Guru3D. Finální verze by se měla stát součástí ovladače pro Windows Display Driver Model (WDDM) v3.1.
Následují výsledky několika OpenGL testů. Na většině snímků je vlevo výsledek pod OpenGL, vpravo pod DirectX. První snímek původní ovladač, druhý nový ovladač (31… ).
Unigine Valley
← před | po →
V Unigine Valley dosahuje posun 54 %, měřeno na Radeon RX 6800 XT + Ryzen 9 5900X.
Unigine Superposition
← před | po →
V Unigine Superposition dosahuje posun 34 %, měřeno na Radeon RX 6800 XT + Ryzen 9 5900X. Uživatelé potvrdili výkonnostní nárůst i na o generaci starším Radeonu 5700 XT v kombinaci s Ryzen 7 5800X; dosáhl 20 %:
← před | po →
Unigine Heaven
V 13 let starém (vydán 2009) testu Unigine Heaven ale podle uživatelského testu došlo naopak k propadu výkonu:
← před | po →
Není jasné, zda s tím AMD bude ještě něco dělat, nebo - jak předpokládají některé zdroje - je zkrátka tato aplikace příliš stará na to, aby se jí AMD zaobírala. Pro ilustraci data vydání:
- Unigine Superposition - 2017
- Unigine Valley - 2013
- Unigine Heaven - 2009
Po ovladači zaměřeném na DirectX 11 tak AMD podstatně vylepšila výkon v OpenGL. Nutno však dodat, že čistě OpenGL aplikací, kterým by i s dosavadními ovladači nestačil výkon Radeonů posledních dvou generací, je poměrně málo, takže se tato změna efektivně dotkne podstatně nižšího procenta uživatelů.