PC hry generují vyšší tržby než konzole
Co do příjmů z prodejů her se světu osobních počítačů podařilo překonat svět herních konzolí. Po všech zprávách, které hovoří o PC trhu jako upadajícím (což ale samo o sobě pravda je, prodeje sestav celosvětově klesají) to může působit jako nemalé překvapení. Je ale třeba mít na paměti, že prodeje neklesají ani tak úpadkem zájmu o PC platformu jako spíš v důsledku prodloužení cyklu, ve kterém uživatelé upgradují. To souvisí s celou řadou faktorů - od klesajícího mezigeneračního nárůstu procesorového výkonu přes nízké ceny pamětí (před krachem řady výrobců stálo 16 GB doslova pár šušní, takže sestavy vzniklé v té době mají rezervu na řadu let) až po velké pevné disky a rychlá SSD, která rovněž nabízejí průměrnému uživateli rezervu na několik let.
Oživení herního světa na PC platformě může i tak působit nečekaně, zvlášť když k němu došlo nedlouho po vydání nové generace - Xbox One a Playstation 4. Přesto se v branži s něčím podobným počítalo. Analytická společnost DFC takový vývoj už před časem předpovídala, pouze se lehce „sekla“ v období - očekávala, že trend bude pomalejší a k situaci dojde až příští rok.
Podle DFC k aktuálnímu stavu přispěly hry typu MOBA (multiplayer online battle arena, aktuálně především League of Legends a Dota 2) a free-to-play tituly (ve kterých jsou zpravidla placené bonusy). Na druhou stranu je třeba dodat, že se největší oblibě těší spíše starší hry. Například v top dvacítce, kterou DFC sestavila pro rok 2013, nebyla jediná hra toho roku. V prvním letošním kvartálu se pak do seznamu protlačily tři „novinky“: DayZ (2012), Rust (2013) a Hearthstone (2014).
K obratu podle zástupce DFC Davida Colea došlo také z důvodu určité změny ve vnímání PC platformy a konzolí samotnými hráči. Zatímco podle jeho slov byla ještě před pár lety konzole chápána jako základ a herní PC považováno za luxus, nyní se situace otočila. Cole ale dodává, že nová generace konzolí ještě neřekla poslední slovo a může situaci zvrátit.