Marketingová propagace Playstation 4 stojí i nadále na Xboxu One
Zprvu tomuto postupu nikdo nevěnoval pozornost; teprve když si Sony počkala na ohlášení oficiální ceny Xboxu One, na níž zareagovala konstatováním, že Playstation 4 vyjde o $100 levněji, si uživatelé povšimli více než náhodné paralely. Stejnou taktiku totiž společnost používala v 90. letech v boji proti společnosti Sega a její konzoli Saturn.
Nezůstalo samozřejmě jen u ceny, stejně Sony zareagovala na informace o omezení bazarových prodejů her, nutnosti permanentního připojení Xboxu One k internetu (což Microsoft později dementoval) a další. Nyní tu máme další podobnou situaci. Poté, co Microsoft upřesnil rozsah služeb souvisejících s předplatným, se o slovo přihlásil Shuhei Yoshida, prezident Sony WWS, aby oznámil, že Playstation 4 umožní uživatelům pořizovat a streamovat videozáznamy jejich her i bez předplatného. Na rozdíl od Xboxu. Microsoft totiž tuto funkci nabízí v rámci služeb spojených s předplatným Xbox Live za $5 měsíčně.
Na druhou stranu je třeba upřesnit, že ani nabídka Sony není bez omezení - délka videa, které bude možné na Playstation 4 zaznamenat, uplaodnout a sdílet, je limitována na 15 minut.
Otázkou ovšem je, zda funkcím dostupným bez předplatného (ať už v případě Xboxu nebo Playstation) má smysl přikládat větší váhu. U obou nových produktů si uživatel bez předplatného nespustí ani multiplayer, což považujeme za základní funkci herní konzole jako takové. Pokud je klíčová vlastnost konzole dostupná jen s předplatným, pak závislost či nezávislost dílčích fíčurek vnímáme jako poměrně nepodstatnou záležitost.