Playstation 5 Pro dostane upscaler na bázi FSR 4 příští rok
Celá situace byla trochu nepřehledná především protože, některé zdroje v kontextu Sony Playstation hovořily o podpoře tzv. PSSR (AI-powered PlayStation Spectral Super Resolution upscaler), jiné o podpoře FSR 4 od AMD. Sony se nyní vyjádřila, že nové PSSR, o kterém je řeč, vzniklo ve spolupráci s AMD a použitý algoritmus vychází z FSR 4 od AMD. Jinými slovy, ať je řeč o novém PSSR nebo FSR 4 na Playstation, je tím míněno jedno a totéž.
Sony potvrdila již dříve vyřčený termín vydání jako příští rok, tedy 2026, konkrétnější nebyla. Podle YouTube kanálu MLID půjde spíš o časnější část roku, snad již první kvartál, protože podle zdrojů z AMD byla většina prací dokončena a AMD mohla přesunout část lidských zdrojů na přípravu FSR 4 pro RDNA 3. I když je algoritmus pro Playstation jako takový hotový, zabere samozřejmě nějaký čas podpora na straně her a finální doladění.
Pro Sony znamená podpora FSR 4 nový vítr do plachet a upevnění konkurenceschopnosti. Pro AMD to znamená, že Sony zajistí propagaci a implementaci FSR 4 do her vyvíjených pro Playstation, takže u většiny těchto titulů bude podpora FSR 4 i v PC segmentu jistá.
Z oficiálního vyjádření Sony přežvýkaného redakcí webu WCCFTech dále vyplývá, že verze FSR 4 použitá v rámci PSSR nebude nejnovější verzí FSR 4. To patrně naráží buďto na existenci nedávno vydaného FSR 4.0.2 nebo chystaného vylepšení FSR 4 označovaného kódovým jménem Redstone, které má do PC segmentu dorazit někdy během podzimu.