RECENZE: ASUS ROG Zephyrus G14 Alan Walker Special Edition
Kapitoly článků
V této sekci se podíváme na výkon v Cinebenchi, renderování v Blenderu 2.82a a také ve SPECviewperf 13, který obsahuje mnoho grafických programů a snaží se simulovat reálnou zátěž v programech jako je například maya. Nově jsem přidal i V-Ray, který umí testovat procesory a grafické karty s podporou CUDA, Radeony a Intely mají tedy smůlu.
Cinebench R15, R15E, R20
Cinebench je takovou klasikou na poli CPU benchmarků a tak jsem ho použil, používám starou verzi R15, komunitní R15 Extreme a také nový CB R20. AMD Ryzen 9 5900HS dopadá opět lépe, než jsem čekal, přestože dlouhodobý napájecí limit je nižší, než u některých dražších modelů.
Na žádost některých čtenářů jsem přidal do metodiky i Cinebench R23, přičemž využívám deseti minutového testu, všechny procesory tak vyčerpají krátkodobý napájecí limit. Samozřejmě se neumím vrátit v čase a tak jsou výsledky Cinebench R23 mdlé oproti předchozím testu, jednoduše nevlastním všechny dříve otestované notebooky. Přidal jsem v rámci možností alespoň něco, co jsem měl zrovna po ruce, aby zde nebyl jen jeden notebook.
V Cinebenchi R23 se Ryzen 9 5900HS posouvá na druhé místo, což je výborný výsledek vzhledem k relativně nízkému dlouhodobému napájecímu limitu.
Blender 2.82a
Jako testovací scény posloužily ty, které jsou v Blender Benchmarku, pouze renderuji v nejnovější verzi, která má vylepšení pro rendering na procesorech, podporuje GeForce RTX a subjektivně mi přijde, že podporuje lépe Radeony generace Navi. Nicméně jsem zaznamenal zhoršení výkonu na generacích Vega a Polaris.
První scéna barbershop_interior pozlobí více Radeony s 4GB VRAM, protože test samotný si vezme lehce přes 4GB paměti a tak se cachuje do RAM, což je výrazně pomalejší. Karty s 5GB+ VRAM tímto problémem netrpí, ostatní testy se vejdou do VRAM bez potíží.
V Blenderu jsem otestoval i GeForce RTX 3050 Ti, nicméně musel jsem použít lehce novější verzi Blenderu, jelikož v 2.82a nebylo možné grafickou kartu použít. Nejspíše začnu v blízké době používat novější verzi Blenderu, což bude znamenat nutné přeměření některých notebooků.
SPECviewperf 13.0
SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenCL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí.
ASUS ROG Zephyrus G14 AW SE v tomto testu moc nepřekvapí, jelikož GeForce RTX 3050 Ti není příliš výkonná grafická karta, víceméně překonává starší GTX 1660 Ti, ale ne zcela konzistentně.
3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.
Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.
Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.
Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.
Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.
Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.
Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.
snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.
sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.
V-Ray benchmark
V-Ray benchmark má CPU a GPU test, přičemž pro GPU test je možné použít i CPU, testuji tedy každou komponentu zvlášť, ne dohromady. Radeony podporované nejsou, jelikož GPU část testu využívá pouze NVIDIA CUDA, nebo se počítá na CPU.