Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Zephyrus G14 Alan Walker Special Edition

ASUS refreshnul i velmi zajímavý Zephyrus G14, dnes se podíváme na jeho speciální edici.

Nově testuji herní výkon i v 2560x1440 rozlišení a to tak, že připojím QHD monitor přímo do notebooku, ideálně na výstup dGPU, aby došlo k využití přímého spojení a navýšení výkonu, interní LCD pověšené na iGPU vypínám.

Pokud má testovaný notebook interní displej s rozlišením 2560x1440 nebo vyšším a zároveň má i MUX čip, tak nepoužívám externí monitor. To je případ dnešního stroje, nemá MUX čip a tak jsem připojil externí monitor DELL U2515H do USB-C. Výkon v QHD rozlišení je dle očekávání opět okolo GeForce GTX 1660 Ti, místy je i lehce pomalejší.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez raytracingu. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně raytracing efekty.

DOOM Eternal má stejné potíže v QHD jako ve FullHD na interním panelu. Hra mi nešla vůbec spustit a tak jsem musel zcela vypnout iGPU, jelikož má karta jen 4GB VRAM, nemůžu nastavit detaily vyšší, než střední.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Zephyrus G14 Alan Walker Special Edition

Pondělí, 17 Leden 2022 - 10:30 | Karáš Svorka | Tak ona už ta UHD 770 není žádná hitparáda: https...
Sobota, 15 Leden 2022 - 23:55 | Panoramix0903 | Mna by konkretne zaujimala aj i5-12500 O 500 MHz...
Čtvrtek, 13 Leden 2022 - 00:13 | Ladis | S lednicí mám stejnou zkušenost. Jinak hlučnost...
Čtvrtek, 13 Leden 2022 - 00:10 | Ladis | Tak buď ho chceš, nebo nechceš. Vrátit se dá...
Čtvrtek, 13 Leden 2022 - 00:09 | Jardík | Neni v CZ distribuci, pro me dulezite kvuli...
Čtvrtek, 13 Leden 2022 - 00:08 | Jardík | Z minule generace jsem shanel neco ve stylu Ryzen...
Středa, 12 Leden 2022 - 13:55 | Ladis | ...a 4 Thunderbolty, jeden rozdělený na HDMI a SD...
Středa, 12 Leden 2022 - 11:54 | Karáš Svorka | https://youtu.be/_9POEf1wY_I
Středa, 12 Leden 2022 - 11:48 | Karáš Svorka | Ad i5-12400, to CPU nemám, stejně tak paměti a...
Středa, 12 Leden 2022 - 11:48 | Karáš Svorka | Vejde, záleží dost na výrobci a daném zařízení...

Zobrazit diskusi