Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS Zenbook S 16 - dvanáct jader, AI a ceraluminium v tenkém balení

Zdroj: Karáš Svorka - diit.cz

AMD Strix Point je konečně zajímavou změnou na poli mobilních AMD procesorů, konečně přichází model s dvanácti jádry.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Low s vypnutým antialiasingem, vypnutý je i Motion Blur a NVIDIA Hairworks.

Zaklínače s Next-Gen updatem jsem zatím nestihl otestovat na větším množství notebooků s iGPU. Výsledek je dle očekávání relativně dobrý, ale na notebook s dvojnásobným napájecím limitem a dGPU nestačí.

graph-6

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne. Testuji opět s presetem na nejnižší detaily bez AA, Hairworks, RT, Motion Blur a tak podobně.

V DirectX 12 je výkon ještě horší, než v DX11 režimu, ale blížíme se alespoň 60 FPS průměrně.

graph-9

DirectX 12 a FSR2/Xess/DLSS

I tento test probíhá s API DirectX 12, oproti nízkým detailům zapínám DLSS/FSR či Xess dle konkrétní grafické karty, cílem je vymáčknout co nejvyšší výkon i za cenu nižší obrazové kvality.

Situace se lepší po zapnutí FSR2 v režimu Ultra Performance, výkon je tak značně lepší a hra je díky tomu hratelná.

graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS Zenbook S 16 - dvanáct jader, AI a ceraluminium v tenkém balení

Středa, 30 Říjen 2024 - 12:54 | Karáš Svorka | G-Helper tam funguje, dokonce lze měnit napájecí...
Úterý, 29 Říjen 2024 - 21:23 | Karáš Svorka | Na G-Helper se podívám, neznal jsem to. Snad mají...
Úterý, 29 Říjen 2024 - 08:07 | petr-mach | Notebook bez numpadu je k ničemu.
Úterý, 22 Říjen 2024 - 13:42 | Karáš Svorka | V čem je problém to bílé podsvícení? To dělá...
Sobota, 19 Říjen 2024 - 22:50 | WIFT | Tak když už jsme u poměřování pindíků, já mám 94...
Sobota, 19 Říjen 2024 - 22:43 | WIFT | Jasně, peníze tisknu, tak proč ne ;) TUF v době,...
Sobota, 19 Říjen 2024 - 19:16 | Lazar | Já ho provozuji prakticky trvale na AC, od 2/2021...
Sobota, 19 Říjen 2024 - 10:41 | HoCh | ano, to je hezka inovace vymennych pameti....
Pátek, 18 Říjen 2024 - 12:22 | mixal 11 | wow, velmi pekne nastavenia. Tieto veci ma...
Pátek, 18 Říjen 2024 - 11:44 | Jack FX | Vypnutí ventilátoru nejspíš možné bude díky appce...

Zobrazit diskusi