RECENZE: Gigabyte TRX40 AORUS EXTREME - ThreadRipper 3960X a PCIe RAID v akci
Kapitoly článků
V této sekci se podíváme na výkon v Cinebenchi, renderování v Blenderu a také ve SPECviewperf 13, který obsahuje mnoho grafických programů a snaží se simulovat reálnou zátěž v programech jako je například maya.
Cinebench R15, R15E, R20, R23
Cinebench nesmí chybět i u WS procesorů, jelikož plánuji testovat různé vícejádrové procesory, rozhodl jsem se vykašlat na jednojádrový výkon, jelikož je nenulová šance, že u pracovní stanice nedojde na využití čistě jednoho jádra s maximálním boostem. Většina lidí provozuje na pracovní stanici více věcí najednou a tak je relevantní hlavně vícevláknový výkon. Bohužel v době testování Cinebench R23 ještě nebyl na světě a tak zde zatím není.
Blender 2.83.4 LTS
Jako testovací scény posloužily ty, které jsou v Blender Benchmarku, nejedná se o nejnovější verzi, ale o LTS, která snad bude nějakou dobu rozumně podporovaná pro další srovnání. Aby toho nebylo málo, rozhodl jsem se využít všechny scény, které benchmark Blenderu nabízí, nechybí tak victor scéna, která si řekne klidně o 12GB paměti. Blender umí využít více grafických karet a dva Radeony RX 5700 XT si zde vedou skvěle, mimo scény victor, ta vždy spadne na nedostatek paměti.
SPECviewperf 13.0 - 1920x1080
SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.
3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.
Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.
Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.
Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.
Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.
Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.
Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.
snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.
sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.