RECENZE: TUXEDO Sirius 16 Gen2 - AMD CPU a dGPU pod jednou střechou s Linuxem
Kapitoly článků
Věřím, že většina čtenářů Counter-Strike zná, ať už se jedná o původní mod pro Half-Life, novější CS:Source, nebo ještě novější CSGO. CSGO jsem testoval za pomoci mapy FPS Benchmark a do jisté míry to bylo zbytečné, jelikož CSGO šlape výborně i na celkem starém hardwaru.
Společnost Valve se rozhodla Counter-Strike Global Offensive přesunout na nový engine Source 2, na kterém běží například VR titul Half-Life Alyx.
Hardwarové nároky tak šly nahoru a ve hře se objevily nové vychytávky z hlediska toho, jak se například chová kouřový granát a některé další efekty. Hra nově podporuje i technologie jako NVIDIA Reflex a AMD FidelityFX Super Resolution, které samozřejmě funguje i na hardwaru NVIDIe a Intelu.
Aktuálně všechny mapy ve hře vyžadují Source 2 herní engine, takže k dispozici jsou jen některé základní od Valve. Hra nemá zabudovaný žádný benchmark, takže jsem se rozhodl využít nástroje CapFrameX a v rámci možností nasimulovat nějakou reálnou hru.
Jelikož testuji výkonné notebookové grafické karty, testuji samozřejmě s presetem Very High, což znamená vypnuté FidelityFX a 8x MSAA. Moderní hardware by si s tím měl celkem bez problémů poradit.
V rámci možností jsem posbíral všelijaké dostupné notebooky ve svém okolí a Counter Strike 2 na nich vyzkoušel.
Jak můžeme vidět, CS2 běží celkem slušně a to i oproti papírově výkonnějšímu hardwaru.
Pro notebooky jsem si přychystal ještě jednu variantu testu na mapě cs_office a to sice takovou, že přidám deset botů. Tento akt zvyšuje nároky nejen na procesor a reflektuje tak hry, kdy je přítomno více hráčů, než celkových deset. Stejně jako v případě 5v5 i zde zatím nemohu zajistit 100% stejné testovací podmínky.
V momentě, kdy přidám dalších extra deset botů se výkon zhorší, jelikož se zvyšuje zátěž procesoru. Snímková frekvence je nadále velmi slušná.