ITC: Samsung patenty Nvidie neporušil, jeden je dokonce neplatný
Loni v září zažalovala Nvidia Samsung (a také Qualcomm) za údajně nelegální použití technologií programovatelných shaderů, unifikovaných shaderů a mnohovláknových paralelních výpočtů, na které má patenty. Paradoxní na celé situaci bylo, že Samsung tehdy používal vlastní SoC a SoC od Qualcommu, přičemž mnohé z nich integrují grafická jádra licencovaná od společnosti ARM (Mali) a PowerVR. Tyto firmy ovšem Nvidia nežalovala.
Předpokládalo se, že důvodem tlaku na Samsung je snaha přimět jej k licencování grafických jader Nvidie, o něž ale Samsung neměl zájem, protože si začal vyvíjet vlastní firemní GPU. To (by) pro Nvidii znamenalo posílení konkurence pro její Tegru. Ke sporu se v jeho začátcích vyjádřil CEO společnosti ARM, který prohlásil, že technologie licencované u jeho společnosti žádné patenty neporušují a je ochotný v rámci soudního sporu pomoci zákazníkům, kteří se ocitnou v podobné situaci jako Samsung. O něco později postup Nvidie zkritizoval John Carmack: „Je znepokojující, že Nvidia o svých patentových sporech informuje způsobem, jakoby očekávala, že jí budeme aplaudovat. […] Ať mobilní trh dobudou schopnostmi svých inženýrů, ne právníků.“
Nyní, po roce a měsíci, vydala Americká mezinárodní obchodní komise (ITC) rozhodnutí, ve kterém Samsung očistila. Soudce Thomas Pender prohlásil, že dva patenty Samsung neporušil a přestože hypoteticky porušil třetí, je ten neplatný, neboť nepopisuje nový vynález ve srovnání se staršími patenty.
Podle mluvčího Nvidie Roberta Sherbina bude toto rozhodnutí přezkoumáno celou komisí, která na základě závěrů vyřkne konečný verdikt v únoru. Sherbin přes stávající rozhodnutí konstatoval, že si je Nvidia i nadále jistá [pozitivním výsledkem]. Samsung se k situaci nevyjádřil.