Zpřístupnění sedmého jádra Xboxu hrám si vývojáři chválí
Začátkem roku vyšlo najevo, že Microsoft v rámci nového SDK umožní hrám, které nevyžadují Kinect (nebo jej využívají jen jako zvukové rozhraní) využít sedmé procesorové jádro, respektive jeho volný výkon, který zůstává po případném zpracování zvukových vstupů. Možnost využití sedmého jádra závisí na rozhodnutí vývojářů, nelze to chápat jako automatické zpřístupnění pro všechny aplikace.
SDK bylo vydáno, několik měsíců uteklo, a tak přišla na řadu oprávněná otázka, jestli tuto změnu vůbec vývojáři vnímají jako výhodu a zda ve využití těchto prostředků vidí smysl.
Jehanne Rousseau, Spiders CEO, má plány se sedmým jádrem Xboxu One
Redakce GamingBolt se s dotazem obrátila na CEO Spiders, Jehanne Rousseau. Společnost pracuje na hře The Technomancer pro Xbox One, Playstation 4 a PC. Podle vyjádření CEO dosavadní projekty sedmého jádra nevyužívaly, ale situace se brzy změní. Možnost využít jeho potenciálu považuje šéfka Spiders za velice zajímavou a plánuje využít jeho výpočetního potenciálu k vyhlazení snímkové frekvence: „Náš nový engine je navržený s ohledem na flexibilní využití procesorových jader. Tato vlastnost byla původně implementována spíš s ohledem na PC segment, ale nyní přijde vhod i při využití sedmého jádra Xboxu.“
Microsoft od ohlášení Xboxu One přichází stále s dalšími způsoby a optimalizacemi, které zvýší výkon této konzole. Nejprve šlo o zvýšení taktovacích frekvencí GPU (o ~7 %) a CPU (o ~10 %), následně zpřístupnil zhruba dalších 10 % grafického výkonu hrám, které nevyžadují zpracování video vstupu z Kinectu, letos přidal ≥10 % procesorového výkonu zpřístupněním sedmého procesorového jádra. Podle Brada Wardella, CEO Oxide Games, přinese další posun - tentokrát formou optimalizací - konzolová verze API DirectX 12. V případě jejího správného využití by prý bylo dosažitelné rozlišení 1080p při plynulých FPS.