Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Tegra 5 bude rychlejší než Xbox 360 a Playstation 3

Nvidia Tegra logo
Nvidia ráda ohromuje potenciální zákazníky velkolepými prognózami, mezi které patří srovnávání hardwaru minulého s hardwarem budoucím. Nejinak je tomu s (přes)příští generací Tegry…

V současnosti máme na trhu Tegru 3, vydána byla i Tegra 4, ale ta se na trh dostane pravděpodobně kolem poloviny roku v podobě prvních produktů (ohlášený je smartphone od ZTE) a její nástupce, Tegra 5, je zatím v nedohlednu. Oficiální ohlášení by se mohlo odehrát ještě letos, ale jak jsme zvyklí z předchozích modelů, mezi datem ohlášení a reálnou dostupností prvních modelů bývá 6 - 12 měsíců, i více.

Proč Tegru 5 zmiňujeme? Tony Tamasi z Nvidie se nechal slyšel, že „Playstation 3 a Xbox 360 jsou sotva rychlejší než [současná] mobilní zařízení… Následující generace mobilních telefonů je překoná“.

Microsoft Xbox 360 250GB
Xbox 360 - bude tato herní konzole překonána Tegrou 5?
 

Počítejte tedy s námi. Nechme procesor procesorem (v celkovém aritmetickém výkonu je jeho podíl zanedbatelný) a zaměřme se na grafické jádro, kde lze výkon spočítat poměrně snadno. GPU z Xboxu 360 v původní verzi běží na 500 MHz, což při 48 × 5 výpočetních jednotkách dává teoretický výkon 240 GFLOPS.

Tegra 3, jejíž GPU (v nejvýkonnější verzi T33) dosahuje 520 MHz, dosáhne teoreticky 12 GFLOPS. Předpokládáme proto, že Nvidia tou stávající generací nemyslela 20× pomalejší Tegru 3, ale spíš Tegru 4, jejích 72 (48 + 24) výpočetních jednotek dosahuje až 80 GFLOPS.

Nvidia Tegra 4i die shot
Tegra 4 integruje 6 geometrických vec4 jednotek a 3 × 4 pixelové vec4 jednotky, dohromady 72

Pokud by Tegra 5 měla být výkonnější než Xbox 360 (240 GFLOPS), musela by být zhruba 3× rychlejší než Tegra 4. Víme, že právě Tegra 5 přinese unifikované GPU novější architektury - Kepler. Minule jsme spekulovali, že v úvahu připadá použití jednoho SMX bloku o 192 stream-procesorech. To docela dobře zapadá i do současného kontextu, právě 192 stream-procesorů na realizovatelných 625 MHz dosahuje 240 GFLOPS - teoretického výkonu Xboxu 360. Novější architektura by pak mohla pomoci vyššímu reálnému výkonu.

Z vyjádření Nvidie ale nejsou jasné, podmínky, za kterých bude toto srovnání platit. Totiž, na rozdíl od herní konzole, která stále běží na maximálních taktech (a tudíž podává maximální výkon), běží mobilní čipy na maximu jen sporadicky - v závislosti na konkrétním zařízení buď jen po krátké časové úseky, nebo po připojení do sítě. Ať tak či onak, s přimhouřenýma očima můžeme říct, že v současnosti trvá zhruba 10 let, než mobilní čipy dosáhnou výkonu herních konzolí. Bude to s Xbox 720 a Playstation 4 podobné?

Diskuse ke článku Tegra 5 bude rychlejší než Xbox 360 a Playstation 3

Pátek, 5 Duben 2013 - 06:23 | De | http://www.androidmarket.cz/ruzne/proc-je-ios-...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 16:47 | aa bb | Ono napriklad aj v aktualnom 3dmarku pre android...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 13:51 | BTJ | No ja teda nevim, jestli se da FLOPS pocitat...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 13:30 | webwalker | Tak to potom ano :)
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 13:11 | Marek Moravčík | Ale takto som to vtedy predsa nemyslel. :-)
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 12:55 | ptipi | Nadpis byl opraven. Původně v něm byla PS4 místo...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 12:02 | webwalker | To, jestli prohlášení nVidie pravdivé je či není...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 08:54 | borowitz | nV to bude davat prece do aut, tak nevim proc to...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 08:45 | Janadruhou | A já říkám, že příští rok budou všechny prasata...
Čtvrtek, 4 Duben 2013 - 08:45 | Cotije Dotoho | Dobrej vtip :-) Jako z PR oddělení nVidie. Jako...

Zobrazit diskusi