Test nástřelu levnější sestavy pro FCAT
Kapitoly článků
Samozřejmě jsem řešil jak kvalitu komprimovaného (H.264) záznamu, tak i kvalitu nekomprimovaného (YUY2) záznamu, když už jsem tedy zjistil, že to jde. Zaznamenal jsem krátké video a našel v něm takovou prímastickou sekvenci, kdy se na jednu obrazovku vejde poměrně hodně snímků (roztrhaných, ale s ohledem na to, že jsou statické, tak je to jedno, jde o splash screen Unigine Heaven benchmarku).
Srovnání záznamku bez komprese a s kompresí
Co nás na snímku zajímá, jsou právě ty barevné pruhy, protože na jejich základě Extractor vypočítává délku snímků (barevných pruhů) a s tím souvisejících hodnot fps a tak dále. Máte-li bystré oko, pak zcela jistě zahlédnete na pravém (H.264-komprimovaném) vzorku kompresní artefakty na přechodech mezi pruhy. Nemáte-li, pomůžu vám jejich zvětšením:
Srovnání záznamku bez komprese a s kompresí - zvětšení
Teď už to musíte vidět :). Na vzorku vpravo jsou od sebe jednotlivé barevné pruhy v podstatě vždy odděleny tenkými proužky kombinujícími obě barvy, jako by se do sebe oba hlavní barevné pruhy „rozpily“. Tak to při kompresi chodí, jasová složka má sice plné rozlišení, barevná ale poloviční (v obou směrech) a proto to dělá, co to dělá. Jde samozřejmě o nežádoucí jev, protože Extractor je schopen si toho všimnout a chápat každý takový přechod jako další dva snímky, každý o délce zhruba 0,03 ms (což odpovídá přibližně 33,5 tisíce fps). Na vzorku vlevo nic takového vidět není. Na další straně se na to podíváme v datech a jak to vidí právě Extractor.