Nvidia: Turing je o 40 % rychlejší než Pascal. Recenze: O trochu méně.
O výkonu generace Turing ve stávajících hrách se dozvídáme po lžičkách. Nejdříve nám napověděl výkon GV100 / Volta, který v podobě Titan V překonal předchozí Titan Xp v průměru o 17 %. Je pravdou, že Titan V má jeden deaktivovaný paměťový kanál a mírně omezený počet stream-procesorů, ale při zohlednění faktu, že naráží na TDP limit, je zřejmé, že při vyšším počtu funkčních jednotek by zase musel běžet na nižších taktech, takže vliv na výkon by nebyl nijak extrémní. Turing jakožto evoluce Volty tedy ve stávajících hrách může dosahovat podobného poměru výkon na jednotku plochy a takt.
Druhá lžička pocházela od pracovníka Nvidie, který na německém diskusním fóru konstatoval, že Turing nezvýší herní výkon takovým způsobem, jako Pascal. Ten přidával asi 2/3 oproti předchůdcům. Třetí lžičkou byl oficiální slajd Nvidie, který předložil grafy s výkonem o 33-59 % vyšším oproti Pascalu. V průměru se herní výkon Turingu oproti Pascalu podle těchto grafů posunul o 47 %.
Nyní dostáváme čtvrtou lžičku. Tom Petersen z Nvidie prozradil webu HotHardware, že máme počítat výkonnostním nárůstem 35-45 %. Před těmito slovy sice zmínil slajdy Nvidie, které slibovaly více, ale jeho čísla byla - řekněme - opatrnější. Důvody pro to mohou být dva. Buďto si Petersen špatně pamatuje, jaká čísla ve slajdech byla, nebo to naopak ví dobře, ale je si vědom, že šlo o optimistický výběr her a nastavení vůči tomu, co bývá v recenzích a nechce příliš jitřit očekávání uživatelů.
K tomu tu máme pátou lžičku - první nezávislé výsledky, které by nemusely být zfalšované (údajné výsledky ze 3DMarku ap. obvykle ukazují verzi ovladače, ve které ve skutečnosti ještě Turing není podporován ap.). Tyto výsledky byly zveřejněny, obratem staženy, ale včas zazálohovány a opět zveřejněny na YouTube. Ukazují výkon GeForce RTX 2080 Ti oproti GeForce GTX 1080 Ti:
- Rainbow Six: 90,1 / 61,6 = +46,3 %
- Call of Duty: 61,6 / 50,0 = +23,2 %
- Far Cry 5: 68,9 / 44,4 = +55,2 %
- The Crew 2: 58,3 / 47,3 = +23,3 %
- For Honor: 78,3 / 51,7 = +51,5 %
- GTA V: 78,2 / 61,5 = +27,2 %
- Mass Effect Andromeda: 67,3 / 48,4 = +39,0 %
- PUBG: 61,6 / 42,5 = +44,9 %
- The Witcher 3: 56,4 / 47,1 = +27,9 %
- Battlefield V: 75,2 / 54,5 = +38,0 %
- průměr = +37,7 %
Budeme-li tato čísla považovat za věrohodná a nezávislá (s ohledem na Battlefield V, který ještě není dostupný, lze krom exkluzivního přístupu autora recenze ke hře brát v úvahu i možnost převzetí těchto čísel z nějakých NDA materiálů Nvidie), pak Turing přináší v reálných hrách ve 4k rozlišení a maximálních detailech 37,7 % FPS navíc. Ještě jednou připomínám, že jde o srovnání GeForce RTX 2080 Ti oproti GeForce GTX 1080 Ti, aby nedošlo k nerozumění.
Do vydání karet zbývají dva týdny, takže ani tato lžička nemusí být poslední. Karty budou dostupné za $1199 GeForce RTX 2080 Ti, za $799 GeForce RTX 2080 a později za $599 GeForce RTX 2070.