Nvidia: Turing posouvá výkon více než cenu, jde o obrovský posun architektury
CFO a EVP Nvidie, Colette Kress, která mimo jiné naznačila, že podpora pro ray tracing bude výsadou dražších modelů z generace Turing, se rozpovídala také o cenách a architektuře nových karet.
Očekáváme 2× vyšší [herní výkon] i bez použití ray-tracingu a to ve stávajících hrách. Jde pravděpodobně o jeden z našich největších skoků ve smyslu architektury […] Pokud dojde na ray-tracing, hovoříme o 6× vyšším výkonu. |
Příslib dvojnásobného posunu výkonu ve stávajících hrách je zatím to nejoptimističtější, s čím jsme se mohli setkat. Nvidií zveřejněný slajd prezentoval v průměru posun do 50 %, následný komentář Toma Petersena z Nvidie hovořil o střídmějších 35-45 % a první nezávislý zveřejněný test - budeme-li ho považovat za věrohodný - ukázal posun herního výkonu mezi 37 a 38 %.
Příslib dvojnásobného výkonu a to navíc ve stávajících hrách dosud žádné zdroje ani nenaznačily. Podobné údaje se objevily pouze v prvních slajdech v nejpříznivějších případech a to ještě za použití DLSS anti-aliasingu. Porovnávání výkonu, ovšem s použitím odlišných forem anti-aliasingu, je tak trochu srovnávání hrušek s jablky. Obzvlášť pokud nejsou známé kvalitativní výsledky. Zatím můžeme jen spekulovat, za jakých podmínek by mělo dojít k onomu dvojnásobnému posunu a zda má nebo nemá jít právě o srovnání výkonu s DLSS nebo ne.
Zajímavá je také poznámky o architektonickém skoku. Na situaci vrhá jiné světlo, protože dosud uniklé útržky informací prezentovaly architekturu Turing jako architekturu Volta doplněnou o jednotky pro ray tracing a několik evolučních vylepšení. Podle Colette Kress má ovšem jít o jeden z největších architektonických skoků Nvidie, takže by nás v tomto směru mělo čekat nějaké větší překvapení.
na motivy WCCFTech