Ukázka herní podpory Intelu dopadla fiaskem, Intel nedodržel ani vlastní slib
Softwarová podpora grafických karet Intelu nikdy nebyla zrovna pověstná, ale když přišla samostatná grafika Xe / DG1 (osamostatněné integrované GPU z procesorů Tiger Lake), na které ji (těch pár existujících recenzí) explicitně zhodnotilo, ukázalo se, že situace je ještě mnohem slabší a pro trh samostatných grafických karet zcela nepoužitelná.
- Na Iris Xe Max i rok po vydání padají hry, benchmarky a nezvládá přes 800×600
- 3DCenter: půlka her na Tiger Lake neběží: grafické chyby, pády, <10 FPS
Intel nedlouho poté zahájil kampaň, kterou se snažil přesvědčit, že situaci bere vážně a je schopný zařídit takovou podporu, jaká je obvyklá u AMD a Nvidie. Modelovým příkladem měla být hra Elden Ring. Dokonce této hře na svém webu založil stránku, kde informoval o oficiální podpoře a spolupráci s jejími vývojáři, která by měla vyústit ve vydání ovladačů s podporou této hry v den jejího vydání (tedy něco, co je u AMD a Nvidie po léta natolik běžné, že se tomu nedostává mediální pozornosti).
Přestože ve čtvrtek hra oficiálně vyšla, Intel žádné ovladače nevydal. Za normálních okolností by si toho nejspíš ani nikdo nevšiml - zde však šlo o modelovou platformu, na které chtěl Intel ukázat, jak to umí. Krom toho explicitně avizoval vydání optimalizovaných ovladačů nejpozději 24. února. Ty však nevyšly ani v pátek 25. února a odkaz ze stránky hry na webu Intelu uživatele pouze přesměruje na „nejnovější“ beta ovladač, kterým je více než kvartál starý 30.0.101.1121 z 15. listopadu 2021.
I když se ručně proklikáme k nejnovějšímu (ne-beta) ovladači, dostáváme se k 30.0.101.1340 ze 7. února 2022, který však rovněž není oním slibovaným „day-0“ ovladačem pro Elden Ring (podporu této hry vůbec neuvádí).
Krom toho, že navzdory slibu o vydání ovladače (do) 24. února k vydání nedošlo, Intel do okamžiku vzniku tohoto článku ani neaktualizoval stránku hry, která tento příslib stále uvádí, ani nevydal ovladač, ani nezveřejnil náhradní datum jeho vydání. Pokud bychom to měli nadále brát jako modelový příklad, jak Intel bude řešit herní podporu, vyznívá to až parodicky.
Na situaci je paradoxní, že ke zlepšení mediálního obrazu a serióznosti stačí zcela jednoduše ubrat na slibech. Pokud slibovat, pak pouze to, u čeho už si je výrobce jistý, že to zvládne dodržet. A raději přidat nějakou malou rezervu pro případ, že by se ještě objevila drobná komplikace. AMD a Nvidia se tím více méně řídí a zvládají se díky tomu obejít bez podobných komedií (samozřejmě až na výjimky potvrzující pravidlo - jako třeba GeForce RTX 3090 Ti).
Druhou alternativou by pak byl marketingový pracovník, který by udržoval přehled všech možných slibů, které společnost dala a hlídal by, jak se situace vyvíjí. V případě, že by před cílovým datem bylo zřejmé, že situace nedopadne podle plánu, by stačilo stránku aktualizovat, ohlásit náhradní datum, zveřejnit vysvětlení, přijít s omluvou, zkrátka učinit cokoli, co nezanechá dojem, že je výrobci naprosto jedno, že dal zákazníkovi slib, na který se vykašlal. Pokud něco takového přijde až po termínu, je to pozdě a pokud až po kritice médií nebo vůbec, pak to ukazuje, že je cosi nedobře.