Ukázka hraní Need For Speed - Porsche 2000
Kapitoly článků
Jednou z těch jednodušších her je třeba Need For Speed – Porsche 2000, kterou si ukážeme na následující videoukázce. Ta je natočena při 30 snímcích za sekundu, ale i tak se z toho dá vysledovat, že se dá o hratelnosti celkem v pohodě hovořit.
|
Celé to má však jednu vadu na kráse, kterou na videu nevidíte, proto je potřeba ji zmínit zvlášť.
Z nějakého důvodu ovladač pro integrovanou grafiku nepodporuje na tomto displeji v Direct3D (DX7) rozlišení 640 × 480, což je zásadní problém, protože některé hry, zejména ty starší, které by se na Eee PC daly hrát, toto rozlišení potřebují.
Dokonce ani DirectX 8 režim se netváří zcela korektně, DXDiag roztočí kostku jen v rozlišení 320 × 200, což je i na tom pidi displeji, co má Eee PC, znatelně kostičkované.
Dá se to poněkud zvláštně obejít, a to připojením externího monitoru do VGA portu, případně vytvořením nějakého „loopbacku“ do tohoto konektoru připojeného, aby si ovladač myslel, že opravdu něco připojeného je, protože kde nic není, ani smrt nebere a ovladač to pozná. Pokud je něco připojeno a nastaven režim klonování, lze bez problémů rozlišení 640 × 480 v Direct3D použít a zobrazí se v pohodě i na interním displeji. Korektně pak funguje i DX8:
Ve hře bylo pochopitelně nastaveno nativní rozlišení 800 × 480, které u takto staré hry poskytuje přijatelnou hratelnost. Přehrávaný záznam jízdy má při pohledu od nárazníku dopředu následující průběh zobrazování počtu snímků za sekundu: