Valve a Intel pracují na open-source ovladačích a Source Engine pro Linux společně
… a to přímo díky spolupráci Valve a Intelu. Gabe Newell a jeho hoši mají své důvody, ty si nechme na jindy. Každopádně tento měsíc probíhala řada schůzek mezi Valve a linuxovým týmem v Intelu, jejichž vyústěním má být plnohodnotná spolupráce OpenGL rendereru v Source Engine a ovladače Intel Mesa.
K věci řekl pár slov Ian Romanick z Intelova Open-Source Technology Center. Prvotní nápor svých sil soustředí obě firmy samozřejmě na již dříve zmíněnou první vlaštovku, hru Left 4 Dead 2. Ian hodnotí výlet vývojářů z Intelu k Valve jako vůbec nejúspěšnější pracovní cestu, kterou kdy zažil s tím, že lidi z Valve jsou neskuteční a skvěle se s nimi pracuje.
Hlavní gro prací leží na optimalizacích Source Engine pro Intelův ovladač/software, hledání „žab na prameni“ a zjišťování všech OpenGL vlastností, které jsou pro danou věc potřeba či vhodné. Ladily se tak věci kolem vertexů či shaderů plus vývojáři Intel Mesa ovladače zaměřili svoji pozornost na několik míst, kde jejich dítko opravdu potřebovalo zrychlit. A protože vývojáři Intelu mají přístup do zdrojáků L4D2, v obou projektech již změny putují na patřičná místa ve zdrojovém kódu.
Valve si po Intelu vyžádalo implementaci rozšíření
Vývojáři obou firem si také společně notovali na téma toho, jak jsou otevřené ovladače dobrý nápad, zatímco vývoj těch uzavřených často spíše „osinou v …“.
Dále k tématu: