Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Neoficiálně: V roce 2018 přijde nová verze Vegy

Aha, ja to tusil, Vega je v podstate dokonala spickova grafika, akorat je az tak hardwarove dokonala, ze jeji podstatu nepochopilo ani softwarove oddeleni AMD, cimz se dokonalost nemohla promitnout do ovladace hardwaru. Jen se obavam, ze by pro AMD mohlo byt rychlejsi vyvinout zcela novou mene dokonalou kartu nez hledat svaty gral, teda dokonaly ovladac k dokonale grafice.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak nevím, jestli jsi četl jiný článek, ale přesně o tomto se v něm pojednává. Nebo sis chtěl jen po crhovsku kopnout?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tipuju že b) je správně.

S koupí vegy jsem počítal s postupným laděním driveru, nicméně i bez toho je to fajn kartička. Je to škoda, že to takhle vzdali, ale zřejmě to nebylo lehké a tak tomu kroku rozumím. Sice bych byl raději, kdyby se jim to podařilo rozchodit, ale přecenili síly.

Jen čistě na driverech vyhořela hromada společností co byla delší dobu na trhu a nebo jen krátce (PowerVR, SGI, S3 - jejich poslední snahy). Do problematiky driveru tolik nevidím, ale sám stojím před SoC s FPGA a ARMem a jak daný problém na HW realizovat. Do jisté míry je to oproti tomuto prkotina. Tak snad to napodruhé to vyjde :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tydyte minus neni ode me, nebudu nadale nikomu udelovat plusy ani minusy, to je tak dobre pro nactilete fans.

Muj komentar je prave o tom. Vzdyt je to uplny nesmysl nebo amaterismus. Oni udelaj grafiku a po pul roce zjistej, ze neumej udelat ovladac? To jako vazne?

No kazdopadne dobry, ze budou delat novou Vegu, ktera vlastne ani nebude Vega, treba se repete povede.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak Redmarxu. AMD funs pořád tvrdí jak nVidia nutí své ovečky kupovat stále nové a nové grafické karty. A tady koukám na to jak AMD uvede grafickou kartu a než k ní vydá ovladače tak už masíruje své ovečky dalším čekáním na další kartu ke které budou ovladače v roce 2019 nejdřív?
Ať dodělají napřed jeden ovladač pro již vydanou kartu aby všechno fungovalo a nevydávají zas další poloprodukt.

A nebo to je setrvačnost Koduriho práce, kdy se stará vega prostě opravit ovladačem nedá a tak vyvíjí opravenou osekanou kartu s kompletně fungujícími ovladači. Domnívám se že teď mají poslední možnost napravit co Koduri zmrvil jinak už budou navždy prolhaná společnost.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, AMD bude poslouchat rady od největšího tydýta na českém internetu.
Tak, jako tak, AMD nemůže zastavit vývoj ani po HW ani po SW stránce.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ale prd amd "funs". S tou kartou jsou asi tak hrozivý problémy jako se slavnou 970. Akorát že v případě prvním nV se tak nějak lhalo na půl, v případě AMD nefunguje plně jedna z mnoha funkcí/vlastností.

Preferuji HW od AMD, ale fanatik nejsem. Porovnával jsem karty, koukal i na spotřebu a zkusil to, 14d na vrácení to jistilo. Zaskočilo mě padání celého systému pod zátěží, to jsem po dvou večerech zkoušení vyřešil (resp. po jednom, ten první jsem byl dost unavený a dal jsem tomu jen chvilku). Výkon v benchmarku je slabší (unigine kupříkladu), ale framerate OK, spotřeba naprosto v pohodě. Kdybych tu kartu chtěl potopit, dokážu najít scénáře i ještě horší než vymysleli někteří kreativní jedinci, ale proč, když tomu tak není :)

A ano, měl jsem možnost koupit nějakou hezkou nereferenčku 1080, ale proč, když mohu mít daleko zajímavější HW. Výkonější pro výpočty a atraktivnější chladičem (už jsem v kysně měl kartu se třemi vrtulníky, nejde ani tak o hluk). Ano, cena vegy není tam, kde by měla být, ale to není ani cena nV HW.

Takže spotřeba vystřelí jen někdy a někde (není tedy palčivým problémem), to jde ruku v ruce s chlazením (reference už prý není takové zlo, já mám vodníka a ten je bez ztráty kytičky), výkon je takový (ba lepší - optimalizace driveru) jaký byl inzerován během oficiálního vypuštění na trh, drivery fungují - nepadá to, možná sem tam nějaká chyba (posledně chybný ukazatel power limitu myslím) a tak poslední co není takové, jaké by mělo být, je právě ta cena finálního produktu.

Existují individuální problémy, které jsou ale všude a týkají se obou táborů. Kupříkladu když spustím HWinfo64 se senzory, tak to celé spadne a GK se dostane do zvláštního stavu. Nicméně na foru autora programu lze nalézt i karty ze zeleného tábora, co způsobují stejné stavy (a nejen GK).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já se v minusech běžně nevyžívám, dávám je jen těm, kdo trollují, nebo píšou z mého pohledu naprosté nesmysly.

A co se týká vydávání "nefunkčních" karet. Z historie víme, že se to běžně stávalo, jako např. první verze teselace (shodou okolností také od AMD/ATI), která nepracovala úplně správně. To však nemá vliv na celkovou funkčnost karty, jednoduše buď je tato (experimentální) funkce nepoužitelná, nebo je vypnuta (Vega) a karta má jiný (horší) výkon.

A jako obyvkle, "vady" má jen AMD, nvidia je dle tebe těchto chyb zcela prosta.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

NVidia fakt moc chyb nedela. Naposledy Fermi 1. U NVidie spis obcas vidime nejake ty ochcavky jako treba GTX970 a ty jsem take vzdy kritizoval.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tady je hezky videt, ze jsi nejspise nikdy nedelal zadny softwarovy vyvoj, jinak by si neco takoveho nemohl napsat. To ze se neco nestihne, podceni se neco, pozadavky se rozchazeji s vyslednym produktem, atd.. je pri vyvoji SW bohuzel bezne. Jsou firmy, ktere to treba zvladaji lepe, a naopak jini hure. Windows taky vzdycky vychazeji jako Beta-verze (vyjma Win10, kde to byla alfa) a nikomu to neni divny...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta karta nebude dokonaljesia, len menej narocne programoavtrelna

Vega 2x (= Vega refresh), vzdy bola planovana na rok 2018

https://diit.cz/clanek/amd-vega-10-vega-11-vega-20
https://diit.cz/clanek/vega-11-vega-20-se-chystaji-do-vyroby

25. 10. 2017 | no-X | Hardware, Novinky, Grafiky
Před měsícem se začalo proslýchat, že AMD s výpočetním GPU Vega 20 opustí výrobní linky GlobalFoundries a přejde k TSMC. Nyní to vypadá, že stejný krok čeká i generaci Navi.
https://diit.cz/clanek/amds-navi-vyuzije-7nm-proces-tsmc

resp u GF dojdew k znizeniu spotrebu o 55%
https://diit.cz/clanek/amds-navi-vyuzije-7nm-proces-tsmc

Navi dorazí v červenci až v srpnu 2018
10. 10. 2017
https://diit.cz/clanek/navi-dorazi-v-cervenci-az-v-srpnu-2018

Tym padom, ale Navi musi byt hotova uz teraz, ked sa AMD stahuje v Q3 a Q4 2017 do noveho sidla[1] a este je sef Radeonov na neplatenom volne[2] od 13.9.2017 do 31.12.2017. A uz teraz ma AMD predseriove vzorky Navi na inej nez produkcnej technologii.
Berme stadardny cykl;us AMD: 40 dni vyroba, 90 dni testovanie a balenie a 30 dni dodavky partnerom
to je 160 dni. (Your starting date is August 31, 2018 so that means that 160 days before would be March 24, 2018.) a teda 24.3.2018 je najenskorsi termin zaciatku seriovej vyroby Navi, ak sa to ma stihnut.

a vtedy musi byt overovacia predprodukcna seria na vyrobnej technologii spustena najneskor 14.11.2017, realne este skor,lebo je tam nejaky cas na pripadnu finalnu upravu masiek.
A ak by Navi mala byt byt vydana 31.7.2018, tak final masky musia byt hotove skor ako 14.10.2017.
V pripade najskorsieho mozneho terminu v tej sprave 1.7.2018 by masky museli byt dodane najneskor 13.9.2017.

Vyjde Vega refresh pred alebo po Navi?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pozor, Vega 20 není refresh Vega 10, ale odlišné GPU (double-precision, dvakrát širší paměťové rozhraní). Navíc se očekává na 7nm výrobě a je určené profi sféře (konec roku 2018, spíš 2019). Refresh Vegy je 12nm záležitost určená pro desktop a chystaná na rok 2018.

Očekával bych následující pořadí:
12nm Vega-refresh -> 7nm Navi (PC) -> 7nm Vega 20 (HPC)

Pokud by s Navi byl problém a nabrala zpoždění, dokážu si ale představit, že by na 7nm Vega 20 mohla být dočasně využita i v desktopu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, to etse lepsie a este matucejsie z ohladom na veci

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"a těm, kteří mu nevěří vzkazuje, ať si odkaz na jeho příspěvky uloží a přečtou za rok."

No teda pardon, ale už čakám 7 mesiacov a nič. Nemali ste to náhodou riešiť ešte pred vydaním Vegy na trh ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vega bola uvedne umyselne predcasne, kvoli stahovaniu riaditelstva AMD a Odchdou sefa GPU k Intelu a pred tym na "dovolenku"

AMD Announces New Silicon Valley Headquarters Location

​Newly-Built Santa Clara Square Facility Will Offer Upgraded Office Space, Convenient Location, and Room for Future Growth
Sunnyvale, Calif. 8/19/2016
Employee and equipment moves are expected to begin in Q3 2017 and be completed by the end of 2017.
http://www.amd.com/en-us/press-releases/Pages/amd-announces-new-2016aug1...

Raja Koduri, Head of AMD's RTG, to go on Sabbatical until December
by Nate Oh on September 13, 2017
https://www.anandtech.com/show/11836/raja-koduri-sabbatical

Raja Koduri odchází z AMD
8. 11. 2017
https://diit.cz/clanek/raja-koduri-odchazi-z-amd

Raja Koduri přejde k Intelu, povede vývoj high-end grafik [+historie GPU Intel]
9. 11. 2017
https://diit.cz/clanek/raja-koduri-nastoupi-k-intelu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čili jestli to dobře chápu, tak je problém v tom, že to vydali moc brzo? A správně to mělo být vydané kdy? Až budou venku GeForce 2000?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano byly vydané moc brzo, měli totiž ve sklepě AMD zrát jak víno ještě pět let než je mohli vydat na trh.
By mě zajímalo o kolik později by měli vydat kartu, s ročním zpožděním proti GeForce 1000 :D :D :D

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Chudak ty pracovnici v softwarovom oddeleni
na taky nepodarok ako Vega je snaď aj nemožne vydat poriadne drivers
https://media.giphy.com/media/3ohhwfpSJPwstJwI4E/giphy.gif

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

ono by spis hodilo rict, ze na tak hloupy komentar se vlastne ani neda odpovedet ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A masáž startuje znovu, to zas bude zklamání až to vyjde...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jen hlupák v tom vidí masáž.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No-Xi dotaz na tebe: Dokazal bys si predstavit, ze by v NVidii spolu nemluvilo hardwarove a softwarove oddeleni a ze by pul roku po vydani Pascalu konstatoval vyvojar softwaru NVidie, ze softwarova implementace technologie je prilis slozita?

Opravdu nechapu, ze tam Lisa Su uz nevlitne a neudela v Radeon Technology Group poradek, tohle je fakt sila.

Jo a diky no-Xi za objektivni clanek, tohle pro tebe jako fanouska AMD jiste nebylo lehke napsat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Dvě poznámky.

1. Psalo se to docela snadno, celkově to zapadá do mojí hrubé představy o situaci.
2. Nvidie má několikanásobně větší hardwarové i softwarové oddělení. Celá AMD včetně procesorové divize, grafické divize, semi-custom divize a všeho ostatního, je menší než Nvidia, která nedělá prakticky nic jiného než grafiky. To se táhne do dob Roryho Reada, který se domníval, že se dokáže prošetřit a propropouštět k lepším produktům.

Krom toho si je třeba uvědomit, že výrobci občas do hardwaru implementují některé technologie o generaci či dvě dřív, než je uvádějí jako oficiální součást specifikace. V současnosti nikdo nemůže říct, jestli Nvidie s implementací technologií, které byly uvedené na Maxwellu, ve skutečnosti neexperimentovala už na Kepleru. AMD je v situaci, kdy musela využít vše, co má pozitivní dopad na výkon a to i v situaci, kdy daná technologie nefunguje natolik univerzálně, jak by bylo žádoucí.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

2. No prave, nekolikrat vetsi softwarova a hardwarove oddeleni NVidie spolu dokazou najit spolecnou rec a mensi RTG, kde by to melo jit snaze ne?
Mi to prave prijde, ze maji v RTG pekny bordel.

Jinak teda pokud odstrani zbytecne technologie a zbytek zjednodusi tak, aby softwarari dokazali napsat bezproblemovy ovladac, tak to muze mit dobry dopad jak na vykon, tak na spotrebu karty.

Uvidime kdy se to podari dat dohromady, ja mam v planu jit do pristi generace NVidie (Amper) a pokud tou dobou bude mit AMD venku neco konkurencniho, tak se to mu urcite branit nebudu.

Hlavne aby to nedopadlo stejne blbe, jak letos. Treba se nakonec opravdu ukaze, ze Koduri nebyl zase takovej zazrak, pokud bude nasledujici karta od AMD podstatne lepsi. Ovsem fanousky AMD, kteri poridili Vegu 1 asi nepotesi, ze repete bude mit nejen lepsi ovladac ale take jiny hardware.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro větší softwarové oddělení jsou realizovatelné větší softwarové projekty, které si menší softwarové oddělení nemůže dovolit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ty jsi fakt mimo >>>> vice lidi = vice clovekohodin ktere se uplatni na vyvoj a reseni problemu .. uz i vyvojari pomalu pracuji jak pri pasove vyrobe

to mas ve vsech odvetvich treba i ve filmovem protoze vyvoj/produkce je uz tak casove + technicky + vedomostne narocna ze se protste musi rozdelit na casti mezi jednotlive specializovane "operatory" o ktere se staraji dalsi specialni tymy ktere napr. koordinuji jejich cinnost atd. atd. >> to neni jako za dob davno minulych kdy doslova stacilo napsat "par" radku kodu nebo navrh udelat na papire v kratkem casovem horizontu a vsechno to zvladl jednotlivec nebo particka nadsencu na koleni

kdyby to mel delat jeden clovek tak by musel hodne prevysovat uroven geniality a i tak by mu to trvalo desitky let nepretzite prace

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

K poslednímu odstavci. Záleží kdo co čekal. Já kupoval produkt, který se choval dle posledních testů + jsem si udělal obrázek i z těch prvních. Většina problémů v driverech byla vychytaná a jakákoli změna už mohla být jen "upgrade". To že nerozchodí jednu z mnoha věcí mě osobně tolik netrápí.

Kdybych se tímhle řídil, tak si v jeden okamžik vyškubu všechny vlasy, ale pak si je zase nalepim zpět. Před rokem jsem v zimě nakoupil hromadu HW, nelevnej hi-end intelu a tak. Pak přišel na jaře zen. Na jednu stranu bych asi něco ušetřil za mobo, na druhou stranu bych neměl tolik pcie, CPU by byl cca stejně drahej. Nevěděl bych dopředu o podpoře nvme (kdybych nenakoupil tou dobou, tak bych ten disk už nekoupil a Samsungy 960 Pro nejsou náhrada), atd atd. Takhle bych si mohl škubat vlasy donekonečna, jako neustále oddalovat upgrady a podobně.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč si chceš něco představovat? Stačí zabrousit do historie a vzpomenout si na hype jménem DX12, kde se softwéráři a hardwéráři nvidie taky nedomluvili. Tam to bylo jen v opačném gardu, kde SW sice "podporoval", ale tak, že HW s tím neměl nic společného.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Vubec netusim o cem mluvis. U Pascalu ma NVidia ovladac podporujici DX12 a stejne tak hardware podporujici DX12. Zadny problem tam nikdy nenastal.

Jestli mas na mysli AS, tak AS nejsou hardwarove a ovladac posila jejich zpracovani na procesor, takze take symbioza, ikdyz nikoliv idealni reseni. Ovsem AS podporuje tak malo her, ze to stale nevadi.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

akorat plne nepodporuje DX12 a nebo nedokaze plno ficurek vychazejich z low lvl API na HW urovni emuluje/vypina) nebo kdyz uz to HW "umi" tak to nema zadny prinos ....

btw AS neni alfa omega low lvl API jsou tam i zajimavejsi veci a to zrovna NV karty jakz tak umi ale tak blbe ale hadam ze Volta kterou si OBR objednal to umet bude :) nevim ze to nektere porad bavi vytahovat AS jako jedinou prinosnou a zajimavou vec obzvlast kdyz je to vyraznym prinosem ve velmi specifickych hernich scenarich ....to neznate nic jineho (ale chapu ze tohle AMD dost vyzdvihovalo ve svych promo materialech ...)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Bylo uvedeno jako priklad. To dulezite je, jak ty hry pod DX12 jedou a jedou opravdu dobre, ze nektere fycury NVidia emuluje vubec nevadi. Do budoucna to muze byt problem s tim, jak se to ve hrach bude stale vice pouzivat, ale to mluvime o horizontu nekolika let, kdyuz budou k dispozici nove grafiky, ktere ty veci budou zvladat nativne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ač je takový scénář nereálný tak kdyby vysel novy engine a vyvojari zacli vyuzivat DX12 naplno tak to NV nedá vůbec bez "ořezání" to nezachrání ani emulace :) ale VEGA jako varianta pro "chudé" vývojáře budoucích produktů pro low lvl API >> why not :) a hádám že VOLTA nebo Ampér určitě srovnají krok :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Není to jedno? mě zajímá jak to jede...

a příklad RotTR... DX11 na GTX1080, FHD, všechny detaily max, jen SMAA nebo co je tam jako nejnižší forma AA... Minimální FPS při reálném hraní cca 45 FPS. Benchmark ještě méně.

DX12, stejná nastavení, minimální FPS 60, resp. konstatních 60FPS díky se synchronizací, bez ní jsou minima lehce nad 60 FPS.

Navýšení výkonu nejméně o 33%, Neřekl bych že NV karty neumí dobře DX12, naopak. Samo přínos v AVG frameratu bude asi nižší ale koho zajímá AVG, minima jsou to co určuje herní zážitek.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já tam nic neobjektivního nevidím, tak jako na jednom konkurenčním webu nevidím problém v kritice ujeté ceny volty pro desktop. Moc to žerete kluci :)

(Jinak volta pro desktop jako pjur výpočetní produkt asi dobrý, ale je to k něčemu bez těch "enterprise" hraček? bez "quadro" driveru? Jestli to bez toho spadne do segmentu "taky herní karta" tak je to jen předražený a zbytečný produkt, pokud to umí alespoň něco z toho výše, tak je to jen drahý produkt)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

OBR slibil test na druhy lednovy tyden. Uz sam avizoval, ze karta je predrazena, to nakonec pozna kazdy, kdyz mrkne na cenovku. Tady je videt problem, kdyz NVidii nikdo nekonkuruje, jak potom napali cenu, ale je to asi logicke.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na PCT prakticky nelezu, tak jako nelezu ani na DD (ale ze zvědavosti jsem si přečetl test vegy, když jsem sbíral informace, no... bylo to, s jistou nadsázkou, velmi zajímavé počtení). Každopádně mám na mysli jiný web, kde dostal autor vynadáno, že moc hejtí.

O tom že monopol je zlo (popř. nějakej ten kartel) víme a nemusím chodit pro intel nějak daleko. Už jsem to tu psal asi před 3/4 rokem. Tam kde si to mohou společnosti dovolit, tam si to také dovolí - intel se s koupí altery snaží procpat jejich FPGA kam to jen jde. Pro mne, jakož to hračičku/vývojáře je to fajn, mohu si dovolit za mnohem atraktivnější cenu super devkit, který by mne u konkurence (což je teď v podstatě jen xilinx) stál mnohem větší balík peněz. Je to do jisté míry trochu špinavá praktika (cpát se studentům a univerzitám, na druhou stranu to dělala altera ještě bez intelu). Xilinx má podobné programy taky, ale nepřijde mi tak viditelnej.

Nejvíc mi vadí takové sviňárny, jako je gameworks (který je už nějak optimalizován, ale pořád je to znát, když hra/produkt něco z tohohle balíku obsahuje). Dneska se už naštěstí nekonají takové úlety, jak drivery které způsobily horší render scény na úkor hezčího frameratu, takže takhle vyhraněné závěry už nelze vypouštět do světa (díky bohu), ale rozdíly jsou. Druhá věc je celkově hlasitá propagace zeleného. Tu pamatuju už v samotných dřevních dobách a byť konkurenční HW byl atraktivnější, tak stejně člověk otevřel časopis a vybafla na něj reklama na tábor zelených. Nemluvě o legendární GF2 MX400/GF4 MX440. Ta všeobecná marketingová masáž je vidět na každém rohu. A nemusí to být jen čistá sympatie vůči nějaké značce (a někdy slepá), důvody mohou být i takové.

Dnes samozřejmě ty rozdíly nejsou tak propastné jako kdysi, vyloženě špatný kup udělat nejde (díky bohu za to). Každopádně onen marketingový jev je sakra znát a blbě se to vysvětluje vyhypovanému světu, který letí na displeje v myších, rgb podložkách a magic gaming krámech.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

u toho posledního odstavce mi ukápla slza ;) +1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemohu souhlasit, ja skoro NVidii neznal, za to ATI byla vsude. :-)
Ono je to asi o tom, kdo z nas co sledoval, ale ATi rozhodne nemela spatnej marketing.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Já fakt skoro všude viděl tyhle ilumináty: http://www.goodwp.com/images/201103/goodwp.com_16466.jpg

Bylo to jak na samotné krabici se hrou, tak i po spuštění hry to "strašilo". Snad jediná řada karet, o kterých se moc (překvapivě) nepsalo, byly GF FX5xxx. Přitom ty mi asi přišly nejvíc "revoluční", když tahle řada přinesla PS i do low-endu. Jinak jsem tu měl vymazlenej model FX5900 od leadteku, ale kdo ví, kde je té kartě konec. Pak samozřejmě slavné 6600 GT, 7600, 8800 atd atd. Rozhodně jsou zelení ve velkém povědomí už sakra dlouho.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Urcite ,ale tohle byla spis doba, kdy uz ATI postupne odpadavala. Jestli si pamatujes jeste na ATi Rage II+, ktera mi spolecne s Voodoo 2 bezi na starem pocitaci dodnes. :-)
Situace byla tehdy mnohem vic vyrovnana. Rekl bych, ze ATi sla do kolen az mnohem mnohem pozdeji s nastupem Radeon X, kdy prvni serie jeste navazala na uspech Radeonu 9800, ale pak uz to slo do ztracena.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Až takovej "dědek" nejsem, něco jsem si zpětně samozřejmě ošahal, ale spíš jsem dítě milénia (ty obavy kolem magické 2000 :D).

Trochu mě kaká, že velkou část mé sbírky CPU možná sežere exekutor, protože jsem to měl uschované u kolegy, který spáchal sebevraždu a já to tam nechal kvůli stěhování. Mám samozřejmě ty nejzajímavější kusy zde, takové ty hodně vyjímečné - Slot A athlona s fošnou (měl jsem dvě, ale FIC SD-11 byl fakt bazmek), P4 v S423 s rimmkama, K6-2 s fošnou pro AGP, Semprona v S754, 286, 386 s 387 a pak jedno nebo dvě fošny se socketem 3 a PCI sloty.

Nemyslím si, že po R9800 to šlo do hnoje. HD79x0 jsou celkem držáci i do dnes a nebyla to určitě špatná karta. Sice jsem se tou dobou nemotal kolem desktop železa (chvilku jsem "notebookoval"), tak dle letmého pohledu tomu tak bylo. HD6870 taky nevypadá zle na tu dobu, HD5870 a 5850 byly podle mého oka taky fajn karty. Samozřejmě reference nebyly to úplně pravé, ale fungovalo to.

Spíš bych řekl, že poslední roky (3) nemá AMD vyloženě nějaké kladivo na zelené. Hawaii bylo fajn, ale už to nebylo úplně ono, Fiji už bylo horší, Fiji Nano vypadalo zajímavěji, ale odpověď na hi-end to nebyla. No a pak je tu veka, která sice na 1080 stačí (někdy nad, někdy pod), ale na 1080Ti už ne titan už je vzdálenej. Na jednu stranu by si asi přáli takový produkt, na druhou stranu, asi to vyloženě masovka nebude. Polaris je fajn mainstream, není drahej, nezklame. Uvidíme jestli se přesype pár zlaťáků po úspěchu se Zeny i do grafické divize.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A to já si umím takovou situaci představit. Zažil jsem dvě společnosti, ze které postupem času odešli kompetentní lidé a následoval pláč a skřípění zubů. Postupně jsme se zbavili věcí, které jsme přestali umět. Jedna z firem tedy osekala své portfolio služeb a druhá to úplně zabalila. Říká se, že nahraditelný je každý. Možná ano, ale v tomto tvrzení není zahrnutý čas potřebný k nalezení "náhrady". A čas jsou peníze.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Toho se taky obávám, kolik lidí si vzal Koduri s sebou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinými slovy AMD je společnost, kde zítra znamená už včera... na krabici bych napsal DirectX 13 a hotovo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Trochu by to tak mohlo být, ale... Oni už to nejméně jednou zkoušeli. Kdo vzpomene na 8xxx/9xxx karty. Kde si vyrobili vlastní teselátor, kterej fungoval a mohl hry akcelerovat až na to že to nikdo nepodporoval a teselace probublala až do DX11 a to pochopitelně úplně jinak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já si spíš pamatuju moc dobře ATI demo toy shop (X1800/X1900), kde bylo demonstrováno několik technologií včetně Paralax Occlusion. Hezká fíčura, ale přesto dlouho po tom demu nebyla vidět a ani dnes není moc vidět (naposledy jsem to zahlédl v unigine heaven a tam mi ty dlažební kostky přišly až moc vytáhlé). >> https://en.wikipedia.org/wiki/Parallax_occlusion_mapping

Za to ale FXAA a nebo blur se prosadil a bývá to defaultně zapnuté. To první vyloženě špatné není, ale často to bývá tak špatně implementované, že to jen rozmazává a efekt vyhlazení je dokonale rozmazán :) No a blur sám o sobě... to snad netřeba komentovat. Ještě si tak vzpomínám, neexistuje náhodou i větší zlo než FXAA (a čistou náhodou za tím taky stojí nV)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mám za to, že FXAA vyvinula nVidia a paralax occlusion najdeš např. v Cryengine (od prvního Crysis a dál). Souhlas, je to super věcička s nízkými nároky na GPU výkon, ale zase patrně bude chtít víc videoram.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No o tom že nV stojí za FXAA vím (ostatně wiki mi to potvrdilo), ale měl jsem na mysli toto: https://steamcommunity.com/app/208650/discussions/0/594821545180613462/ . Měl jsem za to, že vymysleli ještě lepší rozmazávadlo, ale vypadá to spíš na problém té hry, než samotné rozmazávací technologie :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Formy antialiasingu jsou dobře popsány zde:

http://www.tweakguides.com/Graphics_11.html

Konkrétně o postprocessing AA:
From the GeForce 8 series onwards Nvidia introduced Coverage Sampling Anti-Aliasing (CSAA) which can produce better results than the standard Multisampling (MSAA) approach, at around the same performance as MSAA. Similarly, ATI introduced Custom Filter Anti-Aliasing (CFAA) as of the HD 2000 series which can also provide better results than standard MSAA depending on the filter used, but may blur the image slightly.

More recently as of the HD 6000 series, ATI has introduced Morphological Anti-Aliasing (MLAA) which uses post-processing to apply a form of full-scene anti-aliasing to any game, with performance similar to edge-detect CFAA but with better results. Nvidia has also introduced Fast Approximate Anti-aliasing (FXAA), which is similar to MLAA. In both cases, the main drawback is that they can introduce some blurring to the scene. A recent form of MLAA that does not have blurring, but performs quite well is known as Subpixel Morphological Anti-Aliasing, or SMAA.

Finally, the most recent development is the introduction of a form of Temporal Anti-Aliasing by Nvidia known as TXAA. TXAA provides a result that is similar to a blend of MSAA and FXAA; that is, a good reduction in jaggedness similar to MSAA, but with some blurring similar to FXAA. The key benefit of temporal AA is that it reduces the shimmering and crawling of aliased edges while a scene is in motion.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná to TXAA častěji mazalo než FXAA. Chybí tam ale jedno, i když je to takové vyhlazení-nevyhlazení, CMAA a to je myslím od intelu. Myslím že bylo tak nějak k ničemu :)

Hlavně, multisample funguje vždy, i když to trochu bolí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TXAA oproti FXAA nemaže tolik a hlavně, jak bylo citováno, výrazně redukuje shimmering, což je třeba věc která je naprosto příšerná, obraz v pohybu umí vypadat jako netknutý i když je na něj implementováný 8xMSAA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.