GameStop: Na Xboxu 720 nepoběží bazarové hry, bojkotujte jej
Nemůžeme říct, že by nás reakce společnosti GameStop překvapila: Polovina jejích příjmů totiž pochází z překupů použitých her. Firma tedy nestojí ani tak za zájmy zákazníka, jako spíš za svojí kasou - zákazníka tato společnost využívá spíš jako rukojmí nebo zbraň (záleží, jak se na situaci podíváte). Asi nemusíme zdůrazňovat, jaké jsou šance, že GameStop na trhu her pro novou generaci konzolí něco změní.
Vraťme se ale k samotným hrám. Zprávy o nekompatibilitě bazarových her s novými konzolemi se objevily již několikrát. Informovali jsme vás například o zvěstech provázejících Playstation 4, které rovněž hovořily o sepětí hry s účtem konkrétního uživatele. Zda se to skutečně ve vztahu k nové Playstation potvrdí, zatím jasné není - zdá se ale prakticky jisté, že minimálně pro Xbox to platit bude. Pokud budou obě konzole skutečně levnější než jejich předchůdci, pak je vazba her na účet konkrétního hráče (i přes veškerou nepopularitu takového kroku) zcela pochopitelná - Sony ani Microsoft nejsou dobročinné organizace a pokud na hardwaru nevydělají (případně prodělají), potřebují příjmy dorovnat z jiné hromádky.
Xbox bude (i z důvodu ověření pravosti/původu hry) vyžadovat stále připojení k internetu. Hry ovšem bude možné koupit i na fyzickém médiu, konkrétně 50GB verzi Blu-ray disku. Informace o hardwarové stránce se oproti předchozím zvěstem výrazně nemění. Podle webu Edge, který získal přístup ke „zdroji blízkému Microsoftu“, se nezávisle na minulé zprávě potvrzuje přítomnost osmijádrového x64 procesoru od AMD na 1,6 GHz (objevuje se kódové označení Liverpool pro celý čip integrující CPU i GPU; o použití architektury Jaguar se ale tentokrát nemluvilo). GPU by mělo běžet na 800 MHz, ale Edge si není jistý jeho autorem. Paměti osadí výrobce 8 GB (DDR3) a v balení nebude chybět inovovaná verze zařízení Kinect.
Pro srovnání můžeme zmínit i specifikace, které tentýž web získal ohledně nového Playstationu: Opět půjde o tentýž procesor (osmijádro od AMD). Sony prý interně přiznala, že přílišné odchýlení od PC architektury s minulou generací (Playstation 3 a Cell) bylo šlápnutím vedle. Grafický čip v tomto případě má být od AMD a nabídne o něco vyšší výkon než v případě Xboxu. Údajně je též (alespoň v současnosti) snazší vyvíjet hry pro Xbox než pro Playstation. Rozdíl však nemusí souviste s hardwarem, může být dán odlišně pokročilým setem softwarových nástrojů. Ačkoli mají současné kity pro vývojáře je 4 GB paměti, měly by finální verze nést 8 GB stejně jako v případě Xboxu. Jak je patrné z upoutávky, více se dozvíme koncem února.
Závěrem se podělíme o pár drbů ohledně data vydání. Původní zprávy mluvily o prázdninovém vydání obou konzolí, ale nyní se zdá, že Xbox získá jistý náskok - pokud vše půjde bez jediného zádrhelu, mohlo by uvedení přijít ještě dříve. Naopak Playstation se mírně odkládá, zřejmě na poslední kvartál, přičemž do Evropy by se mohl dostat až počátkem roku 2014.