Xbox One bez Kinectu prodávat nebudeme, ujistil Microsoft
Zhruba před týdnem zmínil Marc Whitten potěšující novinu, podle které nebude Xbox One pro svůj běh vyžadovat permanentní připojení Kinectu (také víme, že nebude potřebovat stálé připojení k internetu). I když se asi najde málokdo, kdo bude kabely z konzole dvakrát denně vytahovat a zase připojovat, aby této možnosti využil, omezil tím Microsoft obavy z permanentního šmírování zákazníků:
Okamžitě se ale zvedla další vlna obav o to, zda redmondská společnost nemíří k separaci Xboxu One a Kinectu (2.0). Zkrátka jestli nechce rozšířit nabídku o samotnou konzoli (bez pohybového rozhraní), kterou by mohla prodávat levněji a třeba tím přímo cenově konkurovat Sony a jeho Playstation 4 (která se v základní verzi právě prodává bez pohybového rozhraní a tím pádem o $100 levněji).
To by samozřejmě mělo negativní dopady na vývoj her - jejich autoři by museli počítat s tím, že by měly být hratelné i pro uživatele bez Kinectu, přičemž optimalizace pro takový způsob ovládání by více či méně penalizovala uživatele s Kinectem. Podobné spekulace nyní dementoval Phil Harrison v rozhovoru pro CVG: „Nejde o samostatné systémy. Xbox One má čipy, paměť, Blu-ray, má Kinect a má ovladač. Všechno je to součástí jednoho ekosystému.“
Dále následovala řada samochvalných marketingových obratů, které postrádá smysl jednotlivě citovat - jejich poselství však zní jednoznačně: Nemáme očekávat, že kdy Microsoft bude prodávat Xbox One samostatně - bez Kinectu.