Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD: Otevřené SMAA a TAA mají větší potenciál než stávající DLSS

Po zvážení všech pro i proti se AMD rozhodla nenásledovat Nvidii v podpoře DLSS. Vidí na něm nedostatky, které stávající metody nemají…

DLSS zprvu vypadalo jako výrazný posun, který dokáže vyřešit prakticky všechny problémy stávajících metod anti-aliasingu. Postupem času ale vyplouvají na povrch slabiny, kterými ani četné stávající metody netrpí a tak se AMD po zvážení pozitiv i negativ rozhodla DLSS nenásledovat.

Sasa Marinkovic z AMD, který rozhodnutí společnosti zveřejnil, mezi důvody zmínil artefakty způsobené zvětšováním (upsacaling) a doostřováním obrazu stejně jako fakt, že zatímco stávající metody jako SMAA a TAA jsou otevřené, DLSS je proprietární záležitost. Společnost vidí v SMAA a TAA včetně potenciálu jejich rozvoje jako lepší cestu než DLSS.

K tomu lze dodat, že na DLSS lze nahlížet i z jiného hlediska. K hodnocení totiž není pouze samotný fakt, jaký rozdíl v kvalitě obrazu tato metoda oproti jiným nabídne, ale samotný základ - zda si jí mohu zapnout. DLSS v tomto ohledu z několika důvodů zaostává:

  • vyžaduje konkrétní hardware, který navíc 5 měsíců po vydání pokrývá jen segment high-endu
  • spektrum podporovaných her je omezené
  • ani v podporovaných hrách jej nelze prostě zapnout, možnost zapnutí závisí na rozlišení, raytracingu i konkrétním modelu grafické karty
  • podpora se do četných her dostává dlouho po jejich vydání, např. v případě Battlefield V je to celý kvartál, za který mají přinejmenším hardcore hráči single-player dávno prošli (v multiplayeru si zase DLSS příliš prostoru nenajde, protože je jeho použití podmíněné zaplým raytracingem, který výrazně snižuje výkon)

Ve vyjádření AMD nepadlo odmítnutí DL meto anti-aliasingu jako takových, řeč byla konkrétně o DLSS. Neznamená to, že by v budoucnu AMD nemohla podporovat nebo vyvinout nějakou vlastní či otevřenou metodu, nicméně v dohledné době v tom nejspíš nevidí smysl, protože při stávajících omezeních vidí větší potenciál v rozvoji existujících metod dosahujících širší kompatibility.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD: Otevřené SMAA a TAA mají větší potenciál než stávající DLSS

Čtvrtek, 21 Únor 2019 - 23:00 | Kazaxx | Abych uvedl příklad odlesku u umělé inteligence....
Čtvrtek, 21 Únor 2019 - 22:45 | Kazaxx | Aktivní/online raytracing se posledních par let...
Úterý, 19 Únor 2019 - 20:06 | Fotobob | Ne driver to sám neumí. V developer logu jsou...
Úterý, 19 Únor 2019 - 13:57 | Zog Zogothowics | Já se ovšem vůbec nebavím s tebou jestli jsi si...
Úterý, 19 Únor 2019 - 13:38 | Psycho1000 | Z vcerejsi diskuze: "Hybridni rendering je...
Úterý, 19 Únor 2019 - 13:28 | Jaroslav Crha | Mě vůbec nezajímá s kým jsi seděl v berlíně u...
Úterý, 19 Únor 2019 - 13:26 | Jaroslav Crha | Co já vím, tady na diit beží hejtování RT ve...
Úterý, 19 Únor 2019 - 10:32 | Psycho1000 | A ja snad nekde pisu, ze hybridni RT je k nicemu...
Úterý, 19 Únor 2019 - 10:23 | tombomino | Za mne docela zklamani..cely to vypada zatim jako...
Úterý, 19 Únor 2019 - 09:59 | Zog Zogothowics | Nedělej ze sebe ještě zoufalejšího blba.

Zobrazit diskusi