5K Display od Apple-LG „umře“ po zapnutí Wi-Fi routeru
V říjnu uvedl Apple nové luxusní zobrazovadlo pro své zákazníky, UltraFine 5K Display, který vyvinul ve spolupráci se společností LG. Ta jej pro Apple i vyrábí. 5K rozlišení, kvalitní obraz, připojení přes nový Thunderbolt 3 a čistý design - to jsou vlastnosti, které by mohly zařízení zajistit úspěch. Jenže nestačí.
Pokud k monitoru umístíte Wi-Fi zařízení (router, repeater ap.), přestane fungovat. Pokud zářidlo posunete dál, vzpamatuje se, ale bude blikat. Až pokud se dostanete do vzdálenosti 2-2,5 metru, problémy zcela ustanou. Problému si je vědom i výrobce, ale jediné, co uživateli technická podpora sdělí je, aby umístil router dál. Na jednu stranu není divu, reklamace výměnou by nepomohla, oprava v klasickém slova smyslu není možná, protože jde o „vlastnosti“ každého vyrobeného kusu a adekvátní alternativa (pro uživatele, který chtěl thunderbolt displej, ze kterého se notebook přímo napájí a dobíjí) v nabídce není. Jenže nic z toho uživatele, který za sekundární zobrazovadlo vydal $974, asi příliš neuklidní.
Je zajímavé, že jiné monitory od LG, které se připojují přes HDMI nebo DisplayPort, tento problém nemají. Dalo by se proto předpokládat, že problém může spočívat někde na úrovni rozhraní Thunderbolt, na které se zřejmě chytá Wi-Fi signál.
Prozatím není jasné, jestli Apple s LG budou problém nějak řešit (např. vydáním nové revize), nebo bude dál situace předkládána tak, že problém není v neodstíněné/neodrušené konstrukci monitoru, ale v přílišné blízkosti Wi-Fi routeru. Problém může zkomplikovat situace, kdy uživatel ani o přítomnosti routeru neví, protože je má např. za zdí umístěný soused. V takové situaci může blikání nebo vypínání přimět uživatele k okamžité reklamaci, která mu ovšem obratem bude zamítnuta - servisnímu technikovi se závada neprojeví a majitel nemá tušení, že je v blízkosti zařízení umístěn router.