Američani o Apple Watch nemají moc zájem
Agentura Ipsos provedla průzkum na více než 1200 obyvatelích USA, jehož výsledky exkluzivně publikoval Reuters. 69 % dotázaných odpovědělo, že je Apple Watch jako produkt nezajímá, což je ve srovnání s nadšením z produktů jakými byly iPod, iPhone a iPad docela slabý výsledek. Na druhou stranu pro Apple může být pozitivní, že 13 % dotázaných, kteří nevlastní iPhone, by si jej bylo ochotných koupit, aby mohli plně využívat potenciál chytrých hodinek.
Nadpoloviční většina respondentů se k Apple Watch staví negativně nikoli kvůli ceně, výdrži baterie nebo jiným podobným aspektům, ale prostě proto, že chytré hodinky považují jen za dočasný módní výstřelek. Pokud 69 % nemá o koupi vůbec zájem, pak zbývajících 31 % se dělí na 6 %, která si zatím nedokázala udělat názor a 25 %, která by zájem měla.
Někteří analytici vnímají Apple Watch jako určitou zkoušku ohněm Tima Cooka - jde totiž o první produktovou řadu, která vznikla čistě pod jeho taktovkou. Bez ohledu na Cookovy schopnosti se chytré hodinky (obecně) zatím prostě nechytly. Zatímco chytrých telefonů se v roce 2014 prodalo přes miliardu, chytrých hodinek jen 4,6 milionu, což znamená jedny na asi 220 telefonů. Vydat stovky dolarů za produkt, který z valné části duplikuje funkcionalitu mobilu (a to v případě Apple Watch s výrazně kratší výdrží baterie), je pro většinu zákazníků neakceptovatelné.
Analytici očekávají, že Apple v letošním roce prodá 10-32 milionů hodinek. Jestli se tak skutečně stane, nebo jsou tato čísla nadnesená, se reálně možná vůbec nedozvíme. Výrobce si od počátku uvědomuje, že tento typ produktu nebude nijaký prodejní trhák a již loni proto odmítl zveřejňovat prognózy na toto téma i zpětné statistiky prodeje (které pro iPhony a iPady uvádí).